Senaste nytt

Artikel: Lufthansa First Class Lounge, Frankfurt Terminal A (stängd)

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Lufthansa tänker sig att resenärer som kommer med anslutande flyg skall använda denna First Class Lounge istället."

Det vill säga de som anländer i F och skall vidare till en destination inom Schengen området, eller?

Johan

De vill väl inte heller att folk ska ut och traska 500 meter.
Men det finns väl en till FCL i non-Schengen?

Det finns även en FCL i B-piren. Inredd på samma sätt som de två andra F-loungerna men har även ett spa som man kan köpa lite behandlingar i. Från B-piren kör de även ut en till sitt plan om det avgår från A-piren, C-piren eller ute på plattan.

Wow, vilket ställe. Som en välsorterad restaurang (eller mitt hem) väldigt najs! Kanske billigare att gå till en bra restaurang än att åka First bara för att komma in på loungen dock ... å andra sidan ... hmm ...

Måste man KÖPA?!? behandlingar på Spat? Riktigt snålt skulle jag säga...

Man får vad man betalar för. Behandlingar som man betalar för ur egen ficka lär därför vara bättre än sådana som ingår. Och i detta fall så säger jag att jag hellre betalar för att få en behandling som är perfekt eller nästan perfekt än att få en gratis som bara är halvdan (vilket är fallet med Thai Airways spa på BKK där frugan var långt ifrån nöjd!).

Det är lite som att vissa hotell i Asien som stolt vid incheckning berättar att man får en massage per person. Fast när det väl gäller att boka en sådan så är det undantagna tider/dagar, begränsningar av alla dess slag osv. Då betalar jag hellre och får bättre innehåll!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen