Senaste nytt

Artikel: Louis Tavern CIP Lounge, Bangkok G-piren

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det ser mycket trevligt ut. Det är mycket skilnad från Louis' Tavern CIP Lounge i C-piren.Loungen i C-piren är mycket kompakt och mörk.Men mina flighter avgår ofta från C och D pir, så blir det nog inte något besök till lounge i G piren.

numera kommer man in i dessa lounger med Diners kortet också...bra att känna till för de som inte har status hos bolagen eller priority pass.

Diners kort ger tillträde, men endast en gång inom en 24 timmars period (om jag har förstått det rätt). Reser man BKK-SIN-BKK över dagen och sedan vidare till Europa kan man bli nekad inträde vid hemresan.

Diners kort ger tillträde, men endast en gång inom en 24 timmars period (om jag har förstått det rätt). Reser man BKK-SIN-BKK över dagen och sedan vidare till Europa kan man bli nekad inträde vid hemresan.

Undrar om de har koll på om en samma person har använt olika Louis' Taverns Lounger samma dag.
Det finns deras Lounger i olika pir på Bangkokflygplatsen.

Det var en trevlig lounge, absolut inget att klaga på. Lite udda med en rulltrappa i loungen dock, men inget som störde.

Helt klart som AHO och Bjornstrom säger så ser denna loungen i G-piren betydligt fräschare ut än den borta i C-piren. En liten fråga om exakt vilken lounge i G-piren är det? Såg att det fanns två stycken på plan 3, en som de kallar Business Class och en som de kallar First Class. Sedan en följd fråga till detta, är det någon större skillnad på de lounger som de kallar First och de som är Business?

Faktum är att det (tyvärr för mig) finns hela tre st Louis Tavern-lounger bara där borta i West-korset. En Business, en First och denna CIP.
De två första går knappt att skilja åt, rätt små och sparsmakade när det gäller mat o dryck. Speciellt för att vara en First.
CIP-loungen däremot är enorm och rätt skum och ostrukturerad med rulltrappor och allt. Gissar att det beror på daghotellet.
Dess mat o dryck har jag inte provat, fick en kort ofrivillig övernattning där p g a att tavlan i First-loungen inte behagade visa varken Boarding eller Final Call, och ground staffen hade visst sprungit och letat efter mig i fel lounge/lounger, så jag missade planet...

Ska ta BA First-loungen nästa gång.

Ännu en gång missade jag tillfälle att besöka denna lounge.Det var som vanligt, min flight avgick från D-pir.Louis Tavern Lounge vid C concourse var verkligen deprimerande...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen