Senaste nytt

Artikel: Gästkrönika: Framför skynket

Status
Stängd för vidare inlägg.

Axelzon

Medlem
Jag förstår Richards missnöje, i fallet om man är en resenär van vid andra intercontinal bolags service i business och första klass. Saken är ju den, att TG har både från ARN och CPH valt att sätta Y klass på sina business class stolar och därav sänkt prislapp på biljetterna. Att boka A eller C klass från ARN eller CPH med TG vore hål i huvudet, eller lite mildare, som att slänga pengarna i sjön. Precis som Roger J säger, TG har en kalas service Intra Asia, och den får man smaka på även om du bokat ut dig i Y klass med TG från ARN eller CPH. Så klart du får stå ut med en (dagsflight) flight ut tidig förmiddag och vakna lagom till midnatt (CET) då du ankommer BKK, bakfull utan att ha smakat av drinkarna ombord. Men för ett möte över dagen i BKK för vidare resa ut i Asien eller vidare "down there" är det ett bra upplägg, och en bra prislapp, för att som sagt vara i Y, tycker personligen att den separata avdelningen på upper deck är trevlig, samt att stolen inte är så mycket sämre än SK´s 330/340stol, som börjar visa sin rätta ålder den också.
 

campaigner

Medlem
Oj då, borde ha läst detta reportage och kommentarerna innan jag bekräftade biljetten till resebyrån (CPH-BKK-MEL). Går ju i och för sig att boka om, men får nog hoppas på att rese-upplevelsen blir lite bättre då på andra benet på nerresan, mellan BKK och MEL.
 

bnccnb

Medlem
Jag är bokad i oktober på rutten PVG-BKK-ARN med TG. Är också waitlisted på LH över PVG-FRA-ARN. Bokad i D. Vad hade ni tagit? :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag är bokad i oktober på rutten PVG-BKK-ARN med TG. Är också waitlisted på LH över PVG-FRA-ARN. Bokad i D. Vad hade ni tagit? :)

Jag föredrar dagflyg så jag skulle ta Lufthansas Shanghai-Frankfurt-Stockholm.
Om biljetten är Endorsable(jag vet inte vad den hetter på svenska), skulle nog att ta Shanghai-Zurich-Stockholm med SWISS.
 

bnccnb

Medlem
Jag föredrar dagflyg så jag skulle ta Lufthansas Shanghai-Frankfurt-Stockholm.
Om biljetten är Endorsable(jag vet inte vad den hetter på svenska), skulle nog att ta Shanghai-Zurich-Stockholm med SWISS.

Tack!
Tittade på SWISS över Zurich men den gick så tidigt på dagen om jag har rätt för mig, typ 11.00, och jag måste jobba lite på dagen. Kanske skall ta en ny funderare...
 

Dr. Miles

Expert
Om du måste jobba på dagen, finns det fåtal Star Alliance flygbolag med 1 flygpkansbyte till Stockholm:
* Turkish Airlines via Istanbul
* THAI via Bankok
* Lufthansa via Munchen
 

Rustscheff

Medlem
När det gäller TG ex Europa kan jag varmt rekommendera GOT-LHR-BKK!Påfallande ofta har TG kampanjpris på F från LHR och har ett plan sen förmiddag och ett på kvällen. För GBP 3400 el ännu lägre kan man då njuta av deras New F med perfekt konkurrensutsatt service. Tag en separat SAS-biljett, bit ihop och sitt bakom skynket, betala 1200 kr t o r, gör en transfercheckin på LHR och sätt er i Singapore Airlines First class lounge och njut innan avfärd! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen