Senaste nytt

Artikel: British Airways Galleries First, London Heathrow Terminal 5

Status
Stängd för vidare inlägg.

Concorde

Founding Member
CCR har en lugnare och lyxigare vibb över sig, samt du har en "riktig" matsal med privata bås där man äter a la carte. Baren i CCR är bemannad och man kan önska sig det mesta i drinkväg. Vinerna håller snäppet högre standard i CCR. Du har ett konferens/arbetsrum med autentiska Concorde säten som kan bokas vill jag minnas. Tre styck Cabanas som är privata rum med schäslong, dusch, toa, TV, arbetsbord samt room-service. Maten är ofta densamma som i Galleries First.

Här finns guide om Concorde Room.
 

A380*G

Medlem
Verkligen fin lounge! Synd att connection via LHR inte är ett alternativ för mig som åker ARN - Asien mest...

Alla viner som ligger i hyllorna, är det bara att ta en flaska och korka upp?? :)
 

Concorde

Founding Member
5 röda är framme samt 4 vita och sedan Bollinger Rose samt Tattinger 2004. Ber man snällt kan dom ta fram något från hyllorna.
 
Jag gillar inte CCR, det är en mörk lounge där man måste vänta på eller leta efter en servitris om man blir hungrig. Galleries Frist är en stor, ljus och fräsch lounge där man själv förser sig med mat och dryck, eller beställer från menyn hos personalen.

Sofforna och fåtöljerna likar något som BA har fyndat på ett överskottslager, men de är åtminstone bekväma.

Det enda konstiga är att de inte har glass i Galleries First, man måste själv gå upp en trappa till Galleries där det står två stora frysar fulla med Green & Black's glass av högsta kvalitet.

Johan
 

johhenrik

Medlem
Om man kommer in på en BA F från SFO och vidare på BA i Business till ARN samma dag, får man access till Galleries First då eller är det vanliga Galleries som gäller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen