Senaste nytt

Artikel: almost@home lounge, Helsingfors

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon mer än jag som fick känslan av IKEA, ni vet när man vandrar runt bland deras inspirationsrum på köksavdelningen?

Jag vår en positiv hemkänsla och Jacob du ska ha en eloge för fina bilder! Bra jobbat!

Last edited:
Någon mer än jag som fick känslan av IKEA, ni vet när man vandrar runt bland deras inspirationsrum på köksavdelningen?
Visst är det så. Meningen med loungen är ju att den ska kännas lite som hemma och Ikea är väl bland det mest typiskt skandinaviska vi har i inredningsväg. Jag gillade loungen, väldigt avslappnat och en stor konstrast mot de flesta andra lounger. Under vinterhalvåret ska det tydligen finnas ulltofflor man kan låna om man vill mysa till det ordentligt.

Även Priority Pass ger access.
Helt korrekt (dubbelkollade även på Priority Pass hemsida), jag har lagt till detta i guiden.
Vet inte om det är fler passagerare som har tillträde, det är inte en dedikerad One World lounge då den drivs av SSP och inte av Finnair. Det fanns dessvärre ingen skylt vid entrén om vilka som har tillträde/vilka flygbolag som använder loungen, som det ofta finns, så kan bara gå på kända fakta.
Om någon vet något mer är det bara att skriva en kommentar så uppdaterar jag.

Helt korrekt (dubbelkollade även på Priority Pass hemsida), jag har lagt till detta i guiden.
Vet inte om det är fler passagerare som har tillträde, det är inte en dedikerad One World lounge då den drivs av SSP och inte av Finnair. Det fanns dessvärre ingen skylt vid entrén om vilka som har tillträde/vilka flygbolag som använder loungen, som det ofta finns, så kan bara gå på kända fakta.
Om någon vet något mer är det bara att skriva en kommentar så uppdaterar jag.

Och skall man vara korrekt så är nog Aspire Lounge by Servisair den nyaste på HEL, öppnade nu i april, tror jag det var.

Priority pass säger "non-Schengen flights only". Är det månne en loungeregel, eller skulle man få komma in där, förutsatt att man går igenom passkontrollen (och blir man igensläppt om man säger att man skall besöka en lounge?)?

Edit: ser att PP nu listar "Lounge 2" på deras sida - är det Gateway Tower Lounge som bytt namn, då den är borttagen, någon som vet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen