Senaste nytt

Artikel: Air China

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ett par bilder från FRA-PEK, dock har jag inga batterier på mobilen och laddaren är kvar i Frankfurt. Bilder kommer när jag skaffat laddare.

Äntligen har jag hittat en laddare till mobilen och bjuder därför - som lovat - på lite bilder från FRA-PEK med Boeing 777 i ekonomi. Ber om ursäkt för bildkvalitén.
IFE.jpg
AVOD med ett hyfsat utbud av filmer. Själv gillade jag att de även hade lite klassiker och passade på att se Casablanca. När det gällde serier erbjöds dock bara första avsnittet, vilket var lite lamt.
Kudde.jpg
Kudde och filt.
Middag.jpg
Kvällsflygning, så det bjöds på middag. Blev inget foto på själva maten, tyvärr. Tre alternativ erbjöds.
Frukost.jpg
Frukost. Om jag inte minns fel så var det nog tre alternativ här med.
Framifram.jpg
Ekonomiklass-kabinen framifrån
Bakifran.jpg
Ekonomiklass-kabinen bakifrån.
Overhead.jpg
Bild tagen från sätet. Notera takhöjden och bagageförvaringen. De korta flygvärdinnorna hade lite problem att nå upp för att stänga dem.
777.jpg
Trippelsjuan som tog oss till PEK.
Bonus.jpg
Bonusbild från PEK.

Jag hade tänkt knäppa lite fler och bättre bilder efter att folk hade gått av, tyvärr hann kabinen fyllas med sjukt många städerskor som verkade rätt måna av att jag skulle gå av, i stället för att fota C- och F-kabinerna.

Då det inte finns en "Det gjorde ni bra, Air China" (och knappast behov av en) så postar jag här;
hade en toppenflygning mellan ICN och PEK häromdagen. Vänliga och leende flygvärdinnor. Gick konstant runt och såg till så att allt var okej, tände läslampan för folk som läste och meddelade passagerare att det fanns lediga rader längre bak i planet. Jag hade en tight connection på PEK, så de kom med en lapp med gaten för min anslutning.

Jag fick ett feedback-formulär att fylla i och gav bra betyg. Jag vet inte om det var därför, men jag blev i alla fall "uppgraderad" till first inför landning, så att jag kunde vara bland de första att kliva av planet. Det blev dessvärre bussgate, men jag hann med första bussen och efter lite snack med personalen på PEK så kunde jag glida förbi köerna vid security och immigration och hinna till final call på anslutningen.

Dessvärre hann inte väskan med och JAL (som sköter bagaget på HND) meddelade att väskan skulle komma med nästa flight, det vill säga klockan 12 nästa dag. Dessvärre skulle det ta ytterligare att dygn att leverera den till hotellet, men jag stod på mig och väskan levererades så fort den landat på HND. Hoppas att mina kommande två segment med CA blir lika trevliga.

Dessvärre hann inte väskan med och JAL (som sköter bagaget på HND) meddelade att väskan skulle komma med nästa flight, det vill säga klockan 12 nästa dag. Dessvärre skulle det ta ytterligare att dygn att leverera den till hotellet, men jag stod på mig och väskan levererades så fort den landat på HND. Hoppas att mina kommande två segment med CA blir lika trevliga.

Hoppas du har hemförsäkring & Kortförsäkring vid baggagestrul.

Några bilder från Economy class på Air China Airbus A330. (Jag tror att det var A330-200)

Kabinbilder
Air China Economy A330_02.jpg
Air China Economy A330_03.jpg

Seatpitchen var okej för mig som är 170 cm lång.
Air China Economy A330.jpg
Air China Economy A330_04.jpg

IFE onboard hade skapligt utbud av filmer men skärmen/kontrollern hade så dålig respons så att man fick trycka på flera gånger.
Air China Economy A330_06.jpg
Air China Economy A330_08.jpg

Mediabox finns under:
AC-DEFH-JL
Air China Economy A330_05.jpg
Air China Economy A330_07.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen