Senaste nytt

Artikel: Air China First Class Lounge, Beijing, Terminal 3E

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två frågor:
Ger guldkort tillgång till denna lounge? Jag hade för mig att det bara gav tillgång till business-loungen (jag har iof aldrig provat...).
Är den märkbart bättre än business-loungen?

Två frågor:
Ger guldkort tillgång till denna lounge? Jag hade för mig att det bara gav tillgång till business-loungen (jag har iof aldrig provat...).
Ja, ettt Star Alliance Gold kort ger tillträde till Air China First class lounge i Beijing på utrikesterminal.
Är den märkbart bättre än business-loungen?
Det är nästan identiska förutom vilorummet. Ända väsentliga skilnaden som jag ser är att det är ofta mindre folk än i Business class loungen. (antagligen många Star Alliance Gold korthavare inte vet om det går att använda även First class loungen)

Last edited:
Vill minnas att det dock inte finns någon *G-skylt utanför First-loungen men att det ändå går bra med *G-kort för inträde. Detta till skillnad från inrikes First-loungen där du behöver ha First-biljett eller CA Platinum-kort.

Man kommer även in med ett Priority pass, vilket kan vara fiffigt om man råkar sakna status och vill komma in i en trevlig lounge.

Om man flyger SAS hem PEK-CPH är det någon som vet hur långt innan incheckning för SAS öppnar? Eller finns ngn speciell Star Alliance inceckning?
Har även Air China någon lounge för domestic flyg på Beijing Capital?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen