Senaste nytt

Arlanda - Singapore med Singapore Airlines

Själv föredrar jag den långa resan utan mellanlandningar så man kan sova. Detta är ju mest påtagligt på hemresan då jag tycker det är helkass att behöva kliva ur planet mitt i natten i Moskva. Från ARN till CPH är det en tim flygtid och det är ju inga problem.
Har man europeisk tid blir det mitt i natten, men är man i Asien tid så är det ju ca 10 på förmiddagen. Skulle alla dagar i veckan ta stoppet i Moskva med ca 2h till Stockholm i riktig business istället för sas plus från Köpenhamn på morgonen där det troligtvis att slåss med armbågarna med den som får mittplatsen.

Om poängen är viktiga så är ju dock Köpenhamn ett bättre alternativ.

Har man europeisk tid blir det mitt i natten, men är man i Asien tid så är det ju ca 10 på förmiddagen. Skulle alla dagar i veckan ta stoppet i Moskva med ca 2h till Stockholm i riktig business istället för sas plus från Köpenhamn på morgonen där det troligtvis att slåss med armbågarna med den som får mittplatsen.

Om poängen är viktiga så är ju dock Köpenhamn ett bättre alternativ.

Ja det är ju bra med valfrihet så kan var och en välja det som passar bäst. Gläder mej att du börjar bli lite kritisk mot SAS Plus. Jag hade mittplats i en fullsatt A320 mellan CPH-ARN förra veckan och det är som du skriver, vedervärdigt, blir inte bättre med en usel Polarrulle. Tur man inte behöver kniv och gaffel till rullen.

Jag gör det ju lite enklare för mej med X2000 från NRK-CPH så jag slipper SAS Plus Till CPH. För mej är valet enkelt från CPH.

• Gilla
Reactions: Gus
En annan fördel med byte i Moskva om man utgår från Arlanda är ju att man inte behöver oroa sig för att anslutningsflyget ska vara sent (SAS Plus till CPH).

Ja det är ju bra med valfrihet så kan var och en välja det som passar bäst. Gläder mej att du börjar bli lite kritisk mot SAS Plus. Jag hade mittplats i en fullsatt A320 mellan CPH-ARN förra veckan och det är som du skriver, vedervärdigt, blir inte bättre med en usel Polarrulle. Tur man inte behöver kniv och gaffel till rullen.

Jag gör det ju lite enklare för mej med X2000 från NRK-CPH så jag slipper SAS Plus Till CPH. För mej är valet enkelt från CPH.

För att förtydliga, nej, man behöver inte transitvisum ifall du är svensk medborgare.
Gissningsvis gäller detsamma för Norska medborgare exempelvis, men det finns lägen det inte gör det, typ Transit Visa i Kina.

Hur är det med inköp av alkohol, var rekommenderas det att göra om man har rutten Arlanda - (moskva) - singapore - den pasar?

Toppen