Senaste nytt

Arlanda - Salt lake city 3-7 nov

robfro

Medlem
Nja, det behöver inte bli fel, men det är troligen enklare ifall du kör med en vanlig round trip-sökning ARN-SLC och anger "CPH SFO" som advanced routing code. (Omvänt i fältet för hemresan då)

Matrix - ITA Software by Google

Prova routing codes istället

cph sfo och sfo cph respektive

Får upp 6518kr med vettiga tider.

Stort tack båda för svar, lyckades även jag få upp resorna nu! Har ibland lite diskrepans mellan resultat från ITA Matrix och andra sökmotorer. Hoppas jag kan ange flygen bara till resebyrån och att de ror det i hamn för samma pris som angivet nu.
:cool:
 

agehall

Medlem
Lite diskrepans är helt normalt. Så länge det är inom ett par hundralappar brukar jag inte bry mig speciellt mycket - det är så många parametrar som spelar in att det är lätt hänt.
 

robfro

Medlem
Tycker det är ofta det är billigare att åka på söndagar än på lördagar. Utan att veta exakt beläggning känns det som att söndagar är vanligare att flyga hem på. Är det något avtal som reglererar dessa priser? För utbud och efterfrågan känns inte alltid logiskt varför det är sådana skillnader mellan lördagar och söndagar.
 

Senator

Moderator
Tycker det är ofta det är billigare att åka på söndagar än på lördagar. Utan att veta exakt beläggning känns det som att söndagar är vanligare att flyga hem på. Är det något avtal som reglererar dessa priser? För utbud och efterfrågan känns inte alltid logiskt varför det är sådana skillnader mellan lördagar och söndagar.

Till Nordamerika är det nästan "alltid" lör/sön regeln. Med andra ord, de billigaste priser kräver att du är borta natten mellan lördag och söndag.
 

AABack2ARN

Medlem
Har en känsla av att fler billiga platser bokas på en lördag än på en söndag - därav kan det upplevas vid sena bokningar att söndagspriser är lägre än lördgaspriserna. Turister som skall resa iväg en vecka vill få så mycket tid som möjligt på desitinationen och kan man inte resa på en fredag är lördag nästa bästa alternativet.
 

robfro

Medlem
Har en känsla av att fler billiga platser bokas på en lördag än på en söndag - därav kan det upplevas vid sena bokningar att söndagspriser är lägre än lördgaspriserna. Turister som skall resa iväg en vecka vill få så mycket tid som möjligt på desitinationen och kan man inte resa på en fredag är lördag nästa bästa alternativet.

Sen bokning i detta fall är? Antar att detta framförallt gäller longhaul där det kan bli +1 dag från utresedatum. I Europa är det väl knappast såhär oavsett när bokning sker? Då känns ju söndagar värre för att positionera sig inför ny arbetsvecka om morgonflyget känns segt.
 

AABack2ARN

Medlem
Det beror på om det är något lov eller liknande. Höstlovsveckorna är väl i praktiken redan uppbokade liksom jul, sportlov och påsklov och majlovet. Off-season är det nog inga problem med tillgänglighet i de lägsta bokningsklasserna någon vecka innan avresa.

Och, ja, jag skulle säga att detta i stort sett enbart rör långresor.
 
Toppen