Senaste nytt

Arlanda-Miami i vinter

Lite konstigt att SAS säger att de är jätte nöjda med Miami, men drar ner under högsäsongen, från 7ggr i veckan Skandinavien (Oss 4ggr, CPH 3ggr) till Miami till 5ggr i veckan, 2ggr CPH, 2 OSL 1ggn Stockholm, för mig låter som de vill få upp priset på biljetterna, att de säljer till för lågt pris.

Nu vet jag att det är många pusselbitar som ska stämma när man sätter tidtabellen med tanke på slingning och liknande men hade det inte varit bättre med en lite senare avgång från Stockholm? Det borde ju kunna ge lite bättre förutsättningar för transfertrafik.

Nu vet jag att det är många pusselbitar som ska stämma när man sätter tidtabellen med tanke på slingning och liknande men hade det inte varit bättre med en lite senare avgång från Stockholm? Det borde ju kunna ge lite bättre förutsättningar för transfertrafik.
Ingen större skillnad mot befintliga Miamiavgångar (09:40 från CPH, 09:55 från Oslo). Det är nog inte tänkt att vara en tung transferlinje.

När jag åkte OSL-MIA (på en söndag) så var nästan hela 07.55-flighten ARN-OSL passagerare till Miami-flighten. Inte mycket till underlag kanske, men blev förvånad över att känna igen nästan alla i Plus-kabinen från flygningen från Stockholm.

Skulle säga att Air Canada med 777-300ER eller 787 är bra mycket bättre från Köpenhamn i sådant fall, varje fall komfortmässigt :)

Det verkar vara ett bra alternativ, Air Canadas business class är rätt OK om jag förstått rätt, men jag har inte sett några kampanjer med Air Canada :(

Toppen