Senaste nytt

Arlanda-Miami i vinter

pswe

Medlem
Idag lanseras SAS nya direktlinje mellan Stockholm och Miami, med start den 29 oktober 2017 och med avgång en gång i veckan, på söndagar. Den nya linjen är ett svar på efterfrågan från SAS kunder då direktlinjen har varit väldigt populär från både Oslo och Köpenhamn. SAS flyger nu direkt från Stockholm till Miami, New York, Chicago, Los Angeles och i Asien direkt till Hong Kong.

- Vi har sett fram emot att kunna öppna ännu en direktlinje till USA, denna gång mellan Stockholm och Miami, som är en populär destination. Vi försöker hela tiden att erbjuda våra kunder en unik och speciell reseupplevelse med SAS och flyger nu direkt från Skandinavien till sju destinationer i USA, säger Annelie Nässén, global försäljningschef på SAS.

Linjen mellan Stockholm och Miami International Airport trafikeras med en Airbus 330-300 med SAS nya kabin . Med den nya direktlinjen inräknad har SAS nu 12 direktlinjer till USA. Fyra av dem öppnades under 2016. Förutom den nya linjen mellan Stockholm och Miami finns de tidigare linjerna från Oslo och Köpenhamn till Miami. SAS öppnade förra året även en direktlinje från Stockholm till Los Angeles och från Köpenhamn till Boston, som framöver byter flygplanstyp från en Boeing 737 till att trafikeras 3 gånger i veckan med en av SAS A330-300. Det innebär en ökning i säteskapaciteten med 55 %.

Tidtabell
ARN-MIA SK 957. Avgång: 09.25. Ankomst: 14.15
MIA-ARN SK 958. Avgång: 16.05. Ankomst: 07.35
 
Vilka destinationer får minskad kapacitet av detta? Eller beräknas "fula ankungen" LN-RKP gå som ordinarie på en slinga?
 
Sett till antal tillgängliga A330/340 om både Miami och Boston får A330 nu, undrar hur de kommer slinga dessa destinationer? Vart tar 737'an vägen?
 
Sett till antal tillgängliga A330/340 om både Miami och Boston får A330 nu, undrar hur de kommer slinga dessa destinationer? Vart tar 737'an vägen?

Når den Toronto/Montréal från Köpenhamn/Oslo möjligtvis? Kanske inte aktuellt men det skulle smaka väldigt bra!
 
Sett till antal tillgängliga A330/340 om både Miami och Boston får A330 nu, undrar hur de kommer slinga dessa destinationer? Vart tar 737'an vägen?

Kvällsflighten till EWR (SK901) går väl inte vinterhalvåret, om jag läste rätt i någon annan tråd?

BOS 3ggr/v och MIA (från ARN) 1gg/vecka borde kunna gå att klämma in då. Så får man väl se hur det löser sig framåt våren, antar jag.
 
Vilka destinationer får minskad kapacitet av detta? Eller beräknas "fula ankungen" LN-RKP gå som ordinarie på en slinga?
Ser ut som att denna ändring löses genom att ändra vilka dagar ARN-LAX går under vinterprogrammet. :) (fortfarande 5 ggr/veckan)
 
Toppen