Senaste nytt

Arlanda - Los Angeles i Premium

Nej, men Air France ger exempelvis Sky Priority-fördelar för resenärer i premium. Det gör inte SAS.
Vad är det för Sky Priority fördelar du inte får med SAS? Fast track, prioboarding, 2 incheckade väskor, 2 kabinväskor ingår, det jag kan tänka mig inte ingår är fast track på outstation.
Det enda jag kan hitta på AF är val av säte är gratis, finns det någon annan sky priority fördel jag missar?

Vad är det för Sky Priority fördelar du inte får med SAS? Fast track, prioboarding, 2 incheckade väskor, 2 kabinväskor ingår, det jag kan tänka mig inte ingår är fast track på outstation.
Det enda jag kan hitta på AF är val av säte är gratis, finns det någon annan sky priority fördel jag missar?
Ja, men framförallt vilka Skypriority fördelar skapar en bättre upplevelse på marken än SAS.

Sky priority vid anslutningsflyg som inte flygs av bolaget eftersom Sky Priority hamnar på hela bokningen, fast track immigration på CDG samt säkerhetskontroll när du kommer tillbaka och har anslutning. Reser man från CDG eller från andra flygplatser som har historiskt långa köer så kan det vara nice att slippa dem. Sen prioriterade väskor såklart som en del av fördelarna.

Men som jag skrev, vid avresa från Stockholm kommer det inte göra någon stor skillnad eftersom säkerhetskön ändå är relativt kort på T2 och Arlandapersonalen ändå kommer sabba den prioriterade påstigningen.

Till syvende och sist handlar det ändå om personlig smak. Jag gillar AFs nya Premium, och när de fixar till andra måltiden till att inte vara en påse under året så kommer det vara en av de mest tilltalande produkterna på marknaden. Men det finns andra bra där ute, och det är inget fel på SAS Premium egentligen. Men specifikt på marken är AFs premium strået vassare, framförallt om man dessutom får flyga deras nya premiumkabin.

Sky priority vid anslutningsflyg som inte flygs av bolaget eftersom Sky Priority hamnar på hela bokningen, fast track immigration på CDG samt säkerhetskontroll när du kommer tillbaka och har anslutning. Reser man från CDG eller från andra flygplatser som har historiskt långa köer så kan det vara nice att slippa dem. Sen prioriterade väskor såklart som en del av fördelarna.

Men som jag skrev, vid avresa från Stockholm kommer det inte göra någon stor skillnad eftersom säkerhetskön ändå är relativt kort på T2 och Arlandapersonalen ändå kommer sabba den prioriterade påstigningen.

Till syvende och sist handlar det ändå om personlig smak. Jag gillar AFs nya Premium, och när de fixar till andra måltiden till att inte vara en påse under året så kommer det vara en av de mest tilltalande produkterna på marknaden. Men det finns andra bra där ute, och det är inget fel på SAS Premium egentligen. Men specifikt på marken är AFs premium strået vassare, framförallt om man dessutom får flyga deras nya premiumkabin.
Vi verkar prata om helt olika saker, jag anmärkte på att du påstår att man inte får några Sky Priority fördelar när man flyger SAS Premium, vilket inte stämmer.
Vet inte riktigt vad CDG immigration och SAS Premium har med varandra att göra tex.

Vi verkar prata om helt olika saker, jag anmärkte på att du påstår att man inte får några Sky Priority fördelar när man flyger SAS Premium, vilket inte stämmer.
Vet inte riktigt vad CDG immigration och SAS Premium har med varandra att göra tex.

Som jag skrev, apropå inlägget som korrekt skrev att man inte får lounge.

Men jag tillförde i diskussionen att Air France ger Sky Priority-fördelar (utom loungen då) för sina resenärer i Premium. SAS ger vissa fördelar till sina resenärer men inte i samma utsträckning som Air France gör, exempelvis inget priobagage, snabbspår i immigrationen eller snabbspår i kön för eventuell ombokning vid irrops. Skillnaden är i detaljerna, Air France ger tillgång till hela Sky Priority-konceptet, medan SAS erbjuder vissa delar för sina resenärer, men inte ett helt Sky Priority-koncept. Det är petimetervarning på det, men kan ändå vara relevant att veta.

Att nämna CDG är relevant eftersom OP funderade kring om hen skulle boka med ett annat bolag eftersom OP ville ha en bättre markservice. Då anser jag att det är värt att nämna bolaget som ger en mer omfattande markservice än SAS gör eftersom det efterfrågades av op enl nedan.

Ska vi åka något annat bolag som har bättre upplevelser på marken istället för SAS?

Så nu har jag satt allt i kontext så du slapp läsa ikapp, och hoppas det klarnat för dig! :)

Finns inget bolag som ger access till lounge när du flyger premium economy så jag har svårt att se vad som skulle vara en bättre premium economy produckt än SAS på marken. Nästa steg är som tidigare nämnts att hosta upp extra dubloner för Business.
Inte relevant här, men har hört att ANA gör det! Så om dom åker ARN-HND-LAX får dom lounge access :p

EDIT: Såg nu att mitt meddelande inte skickades o råkade autoskicka inlägget som kom några timmar sent... + att mha redan påpekat det :(

Det är värt att komma ihåg att frågan här gäller Arlanda - Los Angeles och om man reser med SAS i Premium så har man business på anslutningsflyget mellan Arlanda och Köpenhamn, d.v.s. man har då tillgång till lounge på Arlanda, men inte Kastrup om man är statuslös fast då den kortaste anslutningen från Arlanda bara innebär 1 tim 10 min på Kastrup så man hinner inte med så värst mycket lounge ändå där med tanke på att det inte finns någon lounge efter passkontrollen i icke-Schengendelen på Kastrup. På vägen hem har man lounge på Kastrup (eftersom man då har en businessbiljett till Arlanda) men förstås ingen lounge i Los Angeles.

Hej!
Jag har aldrig åkt Premium med SAS. Nu ska hela familjen åka till Los Angeles på Kryssning, och tänkte då att vi skulle betala lite extra.

Vad finns det för möjligheter till LOUNGE på Arlanda, Köpenham och i Los Angeles är min fråga mestadels. Någon som kan hjälpa mig lite? Vill slippa de "vanliga" Amex-loungerna man får med.
Tycker din fråga är berättigad. Samtidigt så är de skandinaviska loungerna extremt mediokra. Inget som kommer göra er lyckliga på något sätt.
Så flyg med SAS, det är definitivt bästa alternativet men lägg pengarna på en bra frukost på La Girafe eller Cornelius Coffee på Arlanda innan flygningen till CPH, för loungeupplevelsen är extremt överskattad både på Arlanda och Kastrup. Lägg sedan pengarna på en bra middag på LAX innan avgång. Där har du minst 20 bra på allt möjlight gott (både airside och landside). De som flyger Business eller har Elite Plus/Gold/Diamond Status får tillgång till Air France lounge på LAX. Den är bra. Men att uppgradera hela familjen verkar inte rimligt och blir väldigt dyrt. Så välj SAS, flyg Premium, skit i lounger, finns bra restauranger och dela på lite gott.

Toppen