Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Verkar som jag behöver uppleva OSL fast track ett par gånger till för att få rätt upplevelse.

Jag tror att det hade varit smart att rita linjer i marken eller likande så att man inte tror att en tom plats verkligen är tom (eftersom den är till för någon annans back). Många, inklusive mig då, är ju inte lika resevana som norrmän och behöver lite användarstöd! ;)

Jag gillar ju idén med de här stationerna bra, men är förvånad över att man gjorde dem (rent generellt) längs med bandet så att första platsen är bra och sista platsen är kass. Plats, såklart, men ändå. Någonstans jag var i år hade löst det där bättre—men kommer inte riktigt ihåg var och hur. Mer än att de lyckats designa bort problemet med de bortre platserna.

Jag gillar ju idén med de här stationerna bra, men är förvånad över att man gjorde dem (rent generellt) längs med bandet så att första platsen är bra och sista platsen är kass. Plats, såklart, men ändå. Någonstans jag var i år hade löst det där bättre—men kommer inte riktigt ihåg var och hur. Mer än att de lyckats designa bort problemet med de bortre platserna.
Jag vill också minnas att jag varit på en flygplats där jag sett en annan lösning. Där har varje person två lådplatser, den ena framför den andra. När man är klar med sin låda skjuter man den framåt ett steg, där hamnar den i ett vänteläge innan en maskin sen skjuter in den på det gemensamma bandet. Då blir det inte nödvändigtvis att första personen alltid får in sina lådor först. Kan inte minnas vilken flygplats det var dock.

Jag vill också minnas att jag varit på en flygplats där jag sett en annan lösning. Där har varje person två lådplatser, den ena framför den andra. När man är klar med sin låda skjuter man den framåt ett steg, där hamnar den i ett vänteläge innan en maskin sen skjuter in den på det gemensamma bandet. Då blir det inte nödvändigtvis att första personen alltid får in sina lådor först. Kan inte minnas vilken flygplats det var dock.
Ja men typ precis så minns jag det.

Men nu kommer Arlanda from maj månad börja klättra på rankningen (eller inte) - Mats Johannesson från omsorgsbolaget Team Olivia är utsedd till ny VD. Är lite osäker på vad han har för bakgrund gällande flyg men man kan väl hoppas att han är väl insatt i frågan kring omsorg av sina kunder?!?
Ah, Team Olivia, företaget som har rekordhög omsättning på personal på ekonomiavdelningen. Av en anledning...

Toppen