Senaste nytt

Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

Nu finns det ju ett antal gårdar omedelbart utanför flygplatsinhängnaden, tex Bergsbol och skogsvillan. Kan inte vara svårt för en kreativ flygplatsledning att köpa in, starta tillverkning och bara sträcka ut staketet några meter.

Faktum är, det skulle passa perfekt in i strukturen. Om man lägger fast track i Skogsvillan och gårdsförsäljningen i Bergsbol så skulle man kunna skapa ytterligare en förbindelsegång från helvetet och låta folk vandra runt på flygplatsen i timmar före avgång.
;)
Eller kör som man göra i Östblocket och låta resenärer dricka överblivna flygbränsle till rabatterat pris.

Min laddhybrid som har batteri som räcker precis från hemmet till Arlanda och vice versa "slukar" ca 18 Kwh. Min kostnad för det skulle bli 4kr x 18 +20 = 92kr vilket är 4,6% av parkeringsavgiften på 2000kr. Så att jag skulle göra vinst är nog en lätt överdrift. :)

Ja, även jag kommer precis till Arlanda med min laddhybrid.

Men om du kör din rena elbil och parkerar för de runt 300-400 kronorna det brukar kosta att stå på plats med laddplats ett dygn och bilen är tom, så är det ju en fri laddning. Vilket gör parkeringen mycket billigare för någon med elbil.

Hur som helst är min grundinställning att man ska betala för det man förbrukar. Det är ju ingen med bensinbil som förväntar sig att man ska tanka gratis på Arlanda.

Ja, även jag kommer precis till Arlanda med min laddhybrid.

Men om du kör din rena elbil och parkerar för de runt 300-400 kronorna det brukar kosta att stå på plats med laddplats ett dygn och bilen är tom, så är det ju en fri laddning. Vilket gör parkeringen mycket billigare för någon med elbil.

Hur som helst är min grundinställning att man ska betala för det man förbrukar. Det är ju ingen med bensinbil som förväntar sig att man ska tanka gratis på Arlanda.
JET A1 skulle jag gärna slänga i min gamla bil, gärna till Arlanda pris.

Men annars har du rätt.

Hehe.

En insändare i SvD den 27 dec för20 år sedan

IMG_1152.png

Läser nu att gubben Strandberg har gått bort strax innan Covid, det låter som gubben Östling, som säger som det är. Vad fan får jag för pengarna? Legender..

Slutsatsen han drog;

"Skadan torde vara ohjälpig. Vi får finna oss i och anpassa oss till den svenska u-landsnivån."

Kan ge mig tusan på att Jonas Abrahamsson har ramat in det citatet och har det både på väggen och skrivbordet på sitt kontor.....

Toppen