palmen
Moderator
Den där rundan har jag alltid fått senaste åren när man ska till T2.Skulle byta T5 - T3 och gav mig ut på vandring. När jag kom till transfergaten T11 såg jag att bussen stod där och fick en ingivelse. Travade ut till bussen och frågade om han körde till T3. Han svarade "Hoppa av på T2 och gå därifrån". Eftersom jag redan var framme vid bussen hoppade jag på för att testa.
Bussen var tom men gubben var sur och ropade in till sin central "Nu fick jag passagerare på T11 pga av sen dörrstängning" för att liksom göra klart för alla att de borde ha stängt första dörren till slussen tidigare så att han slapp passagerare.
Jag var osäker på turordningen, men såklart gick den först till T5. Jaja, tänkte jag, jag kan åka runt lite och se på flygplan. Men tji fick jag.
Turen går inte inne på flygplatsen, utan vidare österut för att köra upp på gatan "Genvägen" som leder söder om flygplatsen och slutligen till T2. Bråttom hade han inte. Jag fick på GPS-spårningen efter en stund. Turen tog närmare 15 minuter i makliga 19 km/h.
Är detta nytt, eller är det bara jag som aldrig tagit bussen på detta hållet?
Visa bifogad bild 177300
Från T2 till T3 är ju en liten strapats. Upp / ner, genom baggagehallen, ut i arrivals, genom incheckningsområdet och ut i fingret som är T3. Säkerhetskontrollen där är som tur inte direkt överbelastad så det var ingen större grej.
T5-T3 kan ju komma att bli ett vanligt byte om SAS tröttnar på att flyga inrikes.
Bussen lämnar inte flygplatsen, den är fortfarande inne på området.