Senaste nytt

Arlanda - Köpenhamn - Los Angeles, 45 minuters transfer, hinner jag?

Jag förstår! Lutar åt att det blir en natt i Köpenhamn helt enkelt. Tack för alla svar! :)

Fd Hilton, numera Clarion ligger på krypavstånd från Terminal 3 men är ganska dyrt. Har du tid så ligger även Radisson Park Inn på 5 min taxiresa från CPH. Finns också Dan Hotel som är på 10 min promenadavstånd, ännu lite bättre priser än Park Inn men inte så bra frukost. Har bott ett flertal gånger på alla 3, men föredrar Park Inn som också har T-bana till terminal 3 för någon tia. Plus väldigt bra frukost.

Har en liknande fundering för en planerad USA resa, skulle ni känna er bekväma med 1,5 timme mellan bytena?

Finns också alternativet att åka via Oslo, är det en smidigare/snabbare flygplats än Köpenhamn?

Har en liknande fundering för en planerad USA resa, skulle ni känna er bekväma med 1,5 timme mellan bytena?

Finns också alternativet att åka via Oslo, är det en smidigare/snabbare flygplats än Köpenhamn?
Nej, skulle vilja ha minst 4h. Särskilt om USA öppnar upp men det kommer krävas massa vaccinationspapper att visa upp i imigration. Lär bli långa köer. Bäst är att ta första natten i USA där du landar från Europa och sen flyga vidare inom USA utvilad dag 2.

Nej, Oslo är inte smidigare än Köpenhamn generellt sett.

1,5 timme anser jag vara precis lagom.
Du klarar mindre försening utan bli nervös.. Slipper tokstressa mellan gaterna, kanske även tid över för en snabbfika i loungen.
Har haft transit på Gardemoen några gånger. Upplevt det som krångligt. Kastrup känns smidigare Och större utrymmen i non Schengen avgångshallen

OK,
Under normala förhållanden så anser jag 1,5 timmsr räcka, men kvarstår coronapappersexercisen med långa köer, ingen fast track mm så instämmer jag att det nog behövs mer tid.

Nej, skulle vilja ha minst 4h. Särskilt om USA öppnar upp men det kommer krävas massa vaccinationspapper att visa upp i imigration. Lär bli långa köer. Bäst är att ta första natten i USA där du landar från Europa och sen flyga vidare inom USA utvilad dag 2.
Menar ni verkligen samma sak? Som jag tolkar det handlar frågan om transit i Köpenhamn, men svaret låter som transit i USA?

Menar ni verkligen samma sak? Som jag tolkar det handlar frågan om transit i Köpenhamn, men svaret låter som transit i USA?
Jag var otydlig i min fråga; det är transit i Norden innan flyget över Atlanten jag frågar om. Siktar på 2 timmar-ish i Köpenhamn och håller tummarna. :)

Toppen