Senaste nytt

Arlanda: Gränskontroll till bagage, Terminal 5?

igelkotten

Medlem
Är vi säkra på att det här varit så förr också eller är det något förändring med tanke på sammanslagningen av Terminal 4 och 5?

Jag gjorde denna vandring för första gången för några veckor sedan. Aldrig sett den vägen förut. Det verkar definitivt inte nybyggt eller nyrenoverat, men kan ju ha varit en intern gång för personal tidigare.
 

Jannes

Medlem
Jag ankommer från New York nästa fredag och hade hoppats kunna besöka loungen i väntan på transport (inget incheckat bagage) men det lär bli svårt då om man inte tar sig till det området efter passkontrollen?
Har frågat om denna här tidigare, och är faktist lika konfunderad. Jag ska ha tillgång till arrivals lounge med SAS men de går ju inte.
Kanske bör fråga dem hur man ska gå tillväga.
 

mha321

Medlem
Har frågat om denna här tidigare, och är faktist lika konfunderad. Jag ska ha tillgång till arrivals lounge med SAS men de går ju inte.
Kanske bör fråga dem hur man ska gå tillväga.
Det funkar alldeles ut melt på de flygplatser där flygplatsen tillåter ett sådant flöde. Köpenhamn definitivt, inte helt säker på Oslo.

Det är ju inte sas som hindrar dig från att komma in airside. Om du gör det, tex genom att du har vidare biljett med annat bolag, fungerar arrivals lounge bra.
 

Jannes

Medlem
Nej, är ju inte SAS som hindrar mig från att komma in airside. Men det är SAS som har det som ett säljargument för att nå status hos dem.
Man skulle ju tycka att ifall de erbjuder en förmån så ska man kunna använda den, eller att man blir informerad om när den inte går att använda.
 
Toppen