Senaste nytt

Arlanda Express höjer priset på helgbiljetten

Satt precis och funderade på om vi skulle ta oss till Arlanda idag på ett annat sätt än taxi. Men med tanke på vart vi bor och priset på Alandaexpress så blir det taxi iallafall. (Igår var vi helt säkra på att vi skulle ta SL hela vägen.. sen blev det jobbigt) Blå taxi har inga lediga bilar så det blev Airportcab för 390:-, vilket är billigare och snabbare än att ta sig till Centralen.

Jag gillar Arlanda express men priset gör att det aldrig blir ett alternativ, än mindre nu när det blivit dyrare.

Det är sinnessjukt att höja biljettpriset med 100 kr!
Bor man i city men inte precis bredvid stationen blir det mer prisvärt med taxi direkt fn bostaden till Arlanda om man är två.
För mig är det obegripligt att A-train fick monopol på sträckan Stlhm-Arlanda-Sthlm från 1999-2040!!!

Så går det när svenska politiker skall försöka sig på näringslivet...
Som tidigare talare påpekat; bor man inte nära centralen finns inget incitament att åka Arlanda Express.

Vet inte om det finns någon annan tråd om detta, men nu ser det ut som Arlanda Express har höjt priserna på helgpriserna mellan 12,50 till 25 kronor per person på helgbiljetterna vilket gör en prishöjning på som högst 16 % mig vetligt så är det bara Mc Donalds som har gjort en större % höjning, och det är på cheesburgaren
som har stigit 30 % mellan mina två inköp.
Stefan Ingves blir nog glad.

IMG_0851.PNG

Ja det kan man ju göra när man har monopol fram till solen trillar ner. De kan väl höja utpasserings avgiften till nåt mer ohemult också när de ändå håller på. Och höja internräntan på koncerlånet i räntesnurran.

Redan gjort, tog vanliga pendeln en gång förra veckan och nu kostar det otroliga 120:- att passera på Arlanda plus SL biljetten. Den verkar ha höjts precis då spärrvakten faktiskt såg ut att skämmas över detta nya pris. Han sa faktiskt spontant att det hade varit bättre för mig att ta flygbussen!

Blir nog mestadels flygbussen från Hornstull framöver. Testade den efter detta och det var helt ok faktiskt direkt hemifrån och till terminalen för 99:- ( och 99 eb poäng dessutom). Dessutom en skön protest mot det ocker som arlanda express bedriver.

Blir nog mestadels flygbussen från Hornstull framöver. Testade den efter detta och det var helt ok faktiskt direkt hemifrån och till terminalen för 99:- ( och 99 eb poäng dessutom). Dessutom en skön protest mot det ocker som arlanda express bedriver.

Beroende på tidpunkt på dagen är inte flygbussen alltid jättebra på att hålla tiden. Men de gånger mitt på dagen jag använt mig av just bussen till Liljeholmen har det fungerat utomordentligt bra.

Beroende på tidpunkt på dagen är inte flygbussen alltid jättebra på att hålla tiden. Men de gånger mitt på dagen jag använt mig av just bussen till Liljeholmen har det fungerat utomordentligt bra.

Jag instämmer i det du skriver och det är på gränsen att jag väljer bort Flygbussarna pga. deras stundtals dåliga punktlighet/pålitlighet.

Har vid flera tillfällen stått vid Fridhemsplan och väntat utan att bussen kommer enligt tidtabellen. Likaså på Arlanda där avgångar ställs in utan någon information.

Extra irriterande är att de digitala tavlorna på busshållplatsen endast visar avgång enligt tidtabell isf realtid som fungerar hos många andra färdmedel.

Har vid flera tillfällen stått vid Fridhemsplan och väntat utan att bussen kommer enligt tidtabellen.

Har inte rest med Flygbussarna MOT Arlanda på jag vet inte hur länge och är tveksam till att göra så på grund av trafiken. Förvisso är inte de spårbundna alternativen ALLTID så bra på att hålla tiderna men oftast i alla fall...

Extra irriterande är att de digitala tavlorna på busshållplatsen endast visar avgång enligt tidtabell isf realtid som fungerar hos många andra färdmedel.

Men de digitala informationstavlor som SL tillhandahåller för bussarna är väl inte speciellt bra de heller... :( De måste visa någon form av påhittad realtid. Det är kul och se hur en buss enligt skyltarna uppenbarligen passerar en hållplats utan att överhuvudtaget synas... ;)

Toppen