Senaste nytt

Arlanda-Copenhagen-Seoul-Manila

Testade inte detta utan "gick iland" några dagar i Seoul. Bra incheckning och lounge med Korean på ICN! Åkte ekonomi som EBG till Naha, Okinawa.

Då AsianMiles/Oneworld har väldigt begränsat med fortsättningsflyg ifrån Europa till Arlanda hamnar jag ofta i denna situation. Bokar resor med utgång ifrån HKG och flyger till någon CX destination, som Milano, Frankfurt, Amsterdam osv. Har provat många olika varianter av requests att få bagaget incheckat hela vägen och de är otroligt varierande respons.

Bäst går detta normalt på HKG flygplats, många helt utan knussel fixar de direkt. Men jag har också stött på CX personal där man i princip får en utskällning att såhär ska du minsann inte boka och jag gör dig en stor tjänst att jag fixar detta nu. Till de värsta casen som i Barcelona där vi skulle flyga till Frankfurt och därifrån vidare med CX till HKG, vi försökte stå på oss att de måste kunna boka oss hela vägen, tillkallade en mer senior person, men efter en lång diskussion var de tydligt att de verkligen har inte den tekniska möjligheten i sitt system att göra detta (trots interline avtal på plats)

I början när jag gjorde denna typ av bokningar hade jag rätt tighta byten då jag räknade med att de ska funka. Efter Barcelona "incidenten" där de blev rejält stressigt att få ut väskorna osv (vi hann för att flighten var i tid och väskorna kom relativt fort), så har jag börjat acceptera att man får ha lite längre väntetid inbyggt i bytet.

Last edited:
Toppen