Senaste nytt

Arlanda check-in desk 21-24

Hej, flyger med Ryanair och har fått mejl om att deras check in desks är 21-24. De brukade ha sina vid gamla T4 security men jag kommer dock inte ihåg vad för nummer det var. Vet någon var 21-24 är? Är det ”huvud” terminalen där SAS osv har sina, eller är det fortsatt vid numera stängda T4 securityn?

Tack på förhand!

Jag vet inte om den är särskilt bra, det där är hur T5 såg ut innan den nya säkerhetskontrollen byggdes! D.v.s. den där kartan inte aktuell. Som synes är SAS fortfarande med i Star Alliance och det finns en lounge som heter "Norrsken" (den bytte namn till Pearl innan den lades ner). Förmodligen har inte incheckningsdiskarna numrerats om, dock.

Jag vet inte om den är särskilt bra, det där är hur T5 såg ut innan den nya säkerhetskontrollen byggdes! D.v.s. den där kartan inte aktuell. Som synes är SAS fortfarande med i Star Alliance och det finns en lounge som heter "Norrsken" (den bytte namn till Pearl innan den lades ner). Förmodligen har inte incheckningsdiskarna numrerats om, dock.
Ska erkänna att jag i princip endast tittade efter disk-nummer men noterade att säkerhetskontrollen mellan Sky City och T5 fanns kvar (vilket den kanske gör i rent fysisk form fortfarande?)

Ska erkänna att jag i princip endast tittade efter disk-nummer men noterade att säkerhetskontrollen mellan Sky City och T5 fanns kvar (vilket den kanske gör i rent fysisk form fortfarande?)
Jag får helt enkelt hoppas att check-in diskarnas numrering inte har ändrats och att 21-24 fortsatt är i "T5". Tack för kartan, mer än vad jag kunde hitta hehe.

Jag får helt enkelt hoppas att check-in diskarnas numrering inte har ändrats och att 21-24 fortsatt är i "T5". Tack för kartan, mer än vad jag kunde hitta hehe.

Det är pinsamt dåligt med informationen och kartor. Tänk om Swedavia kunde gjort lite som så många andra flygplatser i världen och samarbetat med Google/Apple för att förmedla exakt platskarta. Surfar man in med Apple Maps på CPH kan man se ner på detaljnivå exakt var flygbolagen finns, gatenummer, samtliga butiker, toaletter osv. På ARN finns fortfarande Max kvar på kartan trots att den är stängd och nedlagd sen länge.

Det är väl så att man på Arlanda även arbetar i Zoner, jag skulle söka de stora skyltarna i taket och gå till Zon 2 och då hittar ni era incheckningsdiskar där.
Reser man med SAS då är det Zon 7 svårare än så är det inte.
Man undrar vet folk var sitt närmaste skyddsrum ligger och hur man hittar dit vid ett eventuellt krig, när man behöver fråga om incheckningsdiskarna på ARN.

Toppen