Senaste nytt

Applicera AMEX 2-4-1 i efterhand på *A biljetter?

Är rätt sugen att hugga en resa till Australien eller Mexiko då jag hittat bra resor men ingen 2-4-1 än. Hur funkar det om man vill applicera den senare, jag utgår från att man inte kan lägga den på *A utan man måste först avboka och sen boka om den igen. Klarar SAS att göra så med exempelvis Lufthansa, Turkish , SQ?

Kanske redan frågar och besvarat men hittade inte..
 

nissefalk

Medlem
Du har rätt, det går inte att i efterhand lägga på en voucher som inte fanns vid bokningstillfället, men har du nog med poäng så kan det ju vara värt att prova att göra som du säger och hoppas platserna kommer tillbaka.
 
Du har rätt, det går inte att i efterhand lägga på en voucher som inte fanns vid bokningstillfället, men har du nog med poäng så kan det ju vara värt att prova att göra som du säger och hoppas platserna kommer tillbaka.

Tack. Poäng finns så det räcker och blir över

150kr i avbokningsavgift antar jag? Eller rimligtvis en ombokningsavgift kanske det heter


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

ekf

Medlem
Frågan har varit uppe massor med gånger tidigare. Glöm inte detaljen om att awards inte alltid går tillbaka till "inventory" vid avbokning... så du riskerar att inte kunna boka på igen efter avbokningen.
 

flonken

Medlem
För kännedom så applicerade jag precis en 2-4-1 som intjänades efter bokningstillfället.
Det var inga problem, poängen kom tillbaks på kontot direkt efter samtalet.
 
Toppen