Tonton
Medlem
SEB kort har alltså fortfarande inte löst så man kan lägga till SAS MC Premium i Apple Pay?!
Nej. Det är en anledning till att jag mer och mer använder mitt Revolut, som jag laddar på med SAS MC.
SEB kort har alltså fortfarande inte löst så man kan lägga till SAS MC Premium i Apple Pay?!
får du poäng om du laddar revolut med sas mc?Nej. Det är en anledning till att jag mer och mer använder mitt Revolut, som jag laddar på med SAS MC.
Äntligen!American Express med Apple Pay funkar på Hemköp & Clas Ohlson
Äntligen!
Vet någon om det också går att koppla till sitt bonusmedlemsskap på Hemköp? Antar att man då behöver "registrera om" kortet då det är ett unikt ApplePay-nummer om jag förstått rätt.
Lite nyheter - Klarna har lanserat en gratis debitkort som kan kopplas till vilket bankkonto som helst (inom Sverige antagligen) och har båda NFC och Apple/Google Pay. Ingen FX utomlands heller. Vet inte om jag har någonsin sett en smidigare process. Logga in med BankID, välj kortdesign och klart! Kortet var med i Apple Pay inom 5 minuter. Fysiska kortet kommer inom 5 dagar. Väldigt smidigt!
Det är ganska sällan jag använder debitkort då alla mina köp gå på kredit, men har alltid haft som backup. Så länge det funkar som det ska så tänker jag säger upp debitkortet från banken som kostar varje kvartal.
Läs avtalet från Klarna väldigt noga, och framförallt vad de gör med din data (förmedlar den till tredjepart på olika sätt).
Så länge du är medveten om det så enjoy! Skulle själv aldrig använda Klarna mer än absolut nödvändigt.