Senaste nytt

Appen My Flights

Jo, men varför ska man mata in saker manuellt? Det verkar ju jobbigt. Finns det någon brist med att skicka in sina bekräftelser menar du?
 
Jo, men varför ska man mata in saker manuellt? Det verkar ju jobbigt. Finns det någon brist med att skicka in sina bekräftelser menar du?
Nej jag menar bara att det bara är sabre och partners till TripCase som är helt kompatibla med den automatiska importen. Det fungerar med mail också även om det är extra moment.
 
Kan förresten nämna en klar nackdel med att maila in bekräftelsen för TripCase att lägga till manuellt. De har vid ett par tillfällen blandat ihop BHX och BHM så när bokningen kommer in i appen så är jag på väg till fel land. :)
 
Nej jag menar bara att det bara är sabre och partners till TripCase som är helt kompatibla med den automatiska importen. Det fungerar med mail också även om det är extra moment.
Jag är 99% säker på att det inte är Sabre/TripCase som utvecklat mail-importen. Jag vet att de tidigare berättat vilken underleverantör de använder för det och att det var ett fristående företag, men jag hittar det inte nu.

Kan förresten nämna en klar nackdel med att maila in bekräftelsen för TripCase att lägga till manuellt. De har vid ett par tillfällen blandat ihop BHX och BHM så när bokningen kommer in i appen så är jag på väg till fel land. :)
Det är ju helt klart mindre bra. :(
 
Jag är 99% säker på att det inte är Sabre/TripCase som utvecklat mail-importen. Jag vet att de tidigare berättat vilken underleverantör de använder för det och att det var ett fristående företag, men jag hittar det inte nu.


Det är ju helt klart mindre bra. :(
Det stämmer säkert det du säger. Problemet med mailimporten är när TripCase inte har rätt mall för, inte kännner igen den bokningsbekräftelse du forwardar. I.e. när du reser med ett lite mindre bolag. Då skickas den vidare till ett andra led där allt läggs in manuellt. Antar att det är där det blir tokigt och handläggaren slarvar och förutsätter att det är en destination i US det handlar om.
 
Ja, det där har jag också märkt. Det är tack och lov rätt sällan jag råkar ut får att mail inte känns igen, så jag har inte stört mig speciellt mycket på det.
 
Och idag kom TRÅKIGA nyheter


Myflights skrev:
Hi Hi there,

After nine years and more than 50,000 users, it's with great regret that I announce that on 31 December 2017, MyFlights will be discontinued.

What's changed?
Our current agreement with Amadeus, the booking reservation system, comes to an end on 31 December 2017. Unfortunately, the new agreement doesn't give MyFlights access to the data it needs to operate.

New security procedures require approval from the booking agent before a booking can be accessed by a third party. As such, MyFlights would need a separate agreement with each and every airline or travel agent that a MyFlights user might book with in order to access their booking information. However we don't have the resource to establish and manage many thousands of separate relationships.

So from today, we have stopped accepting new account registrations and existing accounts can no longer upgrade their status.

What will happen to my bookings?
You can continue to use the MyFlights app and MyFlights on the web as normal until 31 December 2017.

After this date, your existing bookings will no longer be monitored for changes and you won't be able to add new bookings to your account.

You will be able to view your existing bookings until 30 June 2018, at which point your account and all associated data will be permanently deleted.

I upgraded my status - will I get a refund?
Firstly, thank you so much for investing in MyFlights. It's thanks to your support that we've been able to achieve what we have.

Your status benefits (including flight & connection monitoring) will be available as normal until 31 December 2017. At 23:59 on 31 December 2017, your status will be automatically downgraded and you will receive a pro rata refund for the unused portion of your paid term.

If your current paid term ends before 31 December 2017 and you don't want to renew your status until that date, you can choose to downgrade at the end of your current paid term.

To downgrade your status in the app, head to My Profile > My Status > Downgrade. To downgrade your status on the web, head to Settings > Status > Downgrade.

What's next for MyFlights?
Although we're devastated to be discontinuing MyFlights, the name will live on in our new tool for travel agents. Designed to help travel agents keep their customers up-to-date with their travel, MyFlights Travel Agent notifies you and your clients about any changes that might affect their trip.

To find out more about this service and how we can help you deliver the ultimate travel agent experience, please get in touch.



Finally, on a personal note, I just wanted to say a huge thank you for choosing MyFlights. I created the app nearly a decade ago to monitor my bookings, and added it to the App Store in case anybody else might find it useful. Seeing the app grow over the years has been one of my proudest achievements and I have been overwhelmed by your enthusiasm and support. It's been incredible hearing on a daily basis how MyFlights has become an essential travel tool and helped you avoid some sticky situations.

Thank you again, and safe travels.

All the best,

Chris and the MyFlights Team
hello@myflightsapp.com
 
Toppen