Senaste nytt

App in the air läggs ned - vad ska man använda nu?

Adrien

Medlem
Jag har använd "Ap in the air" de senaste 10 år för att ha koll på alla mina bokningar i ett ställe som är också synkad med min kalender. Det jag gillade med App in the air var att man kunde se en del statistik över mina flyg över tid (antal, kms, flygplan, flygbolag och en map med alla flyg man har gjort). De ska tyvärr lägga ned i oktober.

Vore kul att veta vad ni använder som uppfyller samma behöv :) Helst en app som finns på Apple store.

Really sad news! I really like their way of presenting the stats, but have never really used the other functionalities, since I manage that in ‘TripIt’ (from where App in the Air automatically have fetched all my data from. So, maybe TripIt is your new solution :)

För statistiken och kartan använder jag ”My Flightradar 24”, det är dock en hemsida.

Jag har inte hittat en app (för att ha koll på bokningarna) som jag har trivts med sedan ”My Flights” blev tvungen att stänga ner för många år sedan. Så jag tar tacksamt enot tips jag också :)

Har själv inte använt - men Flightly har ju ökat i popularitet senaste året.

Själv använder jag
- MyFlightradar24 - för statistik
- Awardplanner - för att ha koll på mina resor, samt poäng/utgångsdatum/värde/you name it på mina lojalitetsprogram.

Jag har blivit rekommenderad Tripsy, men inte hunnit testa.

Personligen dumpar jag numera allting i Notes, även om man tappar lite översikt.

Flighty använder jag. Loggar även på MyFlightradar även om det är väldigt basic och som jag förstått ganska övergett av utvecklarna som fokuserar på annan funktionalitet.

App In the Air var bra och gillade utseendet men övergav den av olika skäl, mest för att det var ofta infon inte stämde.

Flighty funkar okej, men jag undrar lite var de får datan ifrån. Exempelvis håller de inte alltid koll inom Europa var flygplanet befinner sig innan man själv ska flyga. Samtidigt har Flightradar samma info tillgänglig så den finns ju men utvecklarna har valt bort den. Tror mest det är deras fokus på USA som spelar in för befinner man sig där så är den ännu mer användbar.

Hur som helst, använder också TripIt för att hålla koll på resan på helhet. Bra med autoImport, kan hålla koll på favoritsäten etc vad gäller flyg. Håller koll på hotellbokningar och evenemang också. Och utgående bonuspoäng.

Stort tack till er alla, väldigt uppskattat :) Ska prova Flighty och Tripsy samt TripIt. Ska även börja använda MyFlightradar24 för egen statistik på dator

Toppen