Senaste nytt

Använder du Best Western Rewards?

Dawes

Medlem
Varför skulle någon vilja använda appen? går ju inte att tjäna pengar på cashbacksidor -som brukar ge ganska bra cashback med BW.
Ja jo, jag använder topcashback själv, kan även tänka mig att använda förmånliga presentkort om tillfälle ges eller varför inte sas-partner länken om jag känner mig svag.
Fick jag med det mesta nu? Jag exkluderar för övrigt inga alternativ bara för att jag inte bokstavligt radar upp dem. Oklart om BW har några app-exklusiva erbjudanden förresten.
Det blir väldigt omfattande om jag ska inkludera ALLT som inte efterfrågades i en fråga bara för att inte såra någons känslor.
Onekligen ett antal stolta ömma tår här inne, livet är bra hårt.
 

Davvelavve

Medlem
Senaste vistelsen blev det 0 vouchers, han I receptionen sa att dom inte hade det längre (får man inte poäng då?). 0 rumsuppradering trots tomt hotell, ingen välkomsgåva heller.

Men det var ju dubbla EB poäng som (trumvirvel), bara hälften kom in så fick efterregistrera det. Diamond eller ej verkar inte spela någon roll på BW.
 
Senaste vistelsen blev det 0 vouchers, han I receptionen sa att dom inte hade det längre (får man inte poäng då?). 0 rumsuppradering trots tomt hotell, ingen välkomsgåva heller.

Men det var ju dubbla EB poäng som (trumvirvel), bara hälften kom in så fick efterregistrera det. Diamond eller ej verkar inte spela någon roll på BW.

Efterregistera hos BW. Du får antagligen även poäng som kompensation för utebliven voucher.

 

Dawes

Medlem
Senaste vistelsen blev det 0 vouchers, han I receptionen sa att dom inte hade det längre (får man inte poäng då?). 0 rumsuppradering trots tomt hotell, ingen välkomsgåva heller.

Men det var ju dubbla EB poäng som (trumvirvel), bara hälften kom in så fick efterregistrera det. Diamond eller ej verkar inte spela någon roll på BW.
Vissa hotell har inte restaurang och har därmed inte vouchers (eller kanske valt att inte ha).
De ska däremot ge poäng per natt istället, tror det är 1000p för diamond och diamond select.
Sure hotel ger heller ingen voucher, oklart om de ens ger poäng eftersom de inte omfattas av förmånen.

Jag bor varken mycket eller ofta på något specifikt hotell men jag upplever inte att jag uppmärksammas mer eller mindre på någon specifik kedja i landet (Radisson, Nordic choice, BW).
 

Valley

Medlem
Behövde boka en natt i Karlstad nu till helgen och eftersom Radisson inte finns (typiskt då jag har lite poäng där som aldrig utnyttjas), Scandic va skitdyrt och inga poängnätter tillgängliga så kollade jag BW och såg att jag var Diamond Select så bokade ett billigt familjerum.

Undrade dock varför ALLT var på Engelska? Appen, sidan, sökning, bokning, bekräftelse.... Kan man ställa in det någonstans?
Hoppas du inte valde Fröding
 

Olle K

Medlem

Kom i senaste mailet idag från Best Western.

Förändringar i Best Western Rewards

Vi har gjort en del förändringar inom Best Western Rewards i syfte att göra det enklare att förstå hur medlemsprogrammet fungerar när man förflyttar sig mellan olika medlemsnivåer. Därför kommer du som medlem kunna kvalificera dig till nästa medlemsnivå genom det antal nätter du har bott hos oss under ett kalenderår. Tidigare kunde du kvalificera dig via antal nätter eller antal poäng eller antal vistelser men nu har vi alltså gjort det lite enklare att hålla koll på genom att bara titta på antal nätter.

Under pandemin halverade vi de kvalificeringsnivåer som gällde vid uppgradering till nästa medlemsnivå, vilket gjorde det enklare att nå nästa nivå. Nu har vi beslutat att behålla de lägre nivåerna så att du kan fortsätta klättra inom programmet. En annan glad nyhet är att vi inte kommer att göra några nedgraderingar den 31 mars för de medlemmar som nådde sin nuvarande nivå under 2021.
 
Toppen