Jag vill köra en liten enkät om US Airways Dividend Miles för att se hur kunskapsöverföring har fungerat.
Ber om ursäkt för konstig formulering av texter i enkäten. Det var max 100 tecken per alternativ som var tillåten.
Jag har gjort 6 långresor i C med US Airways DM inköpta poäng. Istället för att betala i snitt 30 000 SEK per resa har jag betalat ungefär 15 000. En besparing på 90 000. Inte illa med tanke på att medlemskapet i BC är gratis
Senaste året har jag gjort 7st t/r i F och en i C med USDM. Hade ingen aning om varken USDM eller poängmöjligheter innan BC! Har både sparat massa pengar (flög mkt betald AY C innan) och höjt komforten rejält.
Och utöver USDM har jag även lärt mig om Aadvantage och Avianca och gjort ytterligare resor med dem.
BC har helt enkelt förbättrat mitt resande radikalt Det enda som har blivit lidande är min Finnair-status ;-)
1. Sverige-Australien via England/Japan/Thailand i F för 110k!!!
2. Thailand-Indonesien via Singapore/Vietnam i F och C för 40k
3. USA-Kanada i Eco (ja, jag vet... ) för 25k x 2 pers
Allt detta gjort i år.
Har 254k kvar och får väl se hur det blir. Hinner inte med något mer i år i alla fall och nästa långresa är med BA.
Köpte poäng nu under kampanjen i slutet av sommaren. Hade inte haft en tanke på det om det inte vore för BC. Har nu 100k och planerar att använda dem nästa år för att åka till Asien och bl a besöka god vänner utstationerade i Bangkok.
Jag har gjort 6 långresor i C med US Airways DM inköpta poäng. Istället för att betala i snitt 30 000 SEK per resa har jag betalat ungefär 15 000. En besparing på 90 000. Inte illa med tanke på att medlemskapet i BC är gratis
Hur har det fungerat med att erhålla platser på de dagar du velat resa på? Har du vid något tillfälle bokat två platser och hur har det sett ut då? Min erfarenhet med Eurobonus är att det i stort sett är omöjligt att få på önskat datum när det gäller långlinjerna. Med OW är det betydligt bättre vid de tillfällen som varit aktuella för mej.