Förkortningar är alltid vanskligt:
The Special Air Service (SAS) is a special forces unit of the British Army.
Tycker du att det är ok eller okej?Vedertagna förkortningar som t ex, mm och etc. tycker jag dock är ok.
Om alla som reser bara hade struntat i sina direktflyg och istället flugit SN till BRU och vidare till JFK för att därifrån ta UA till LAS och AC via YYZ och YUL hem så hade det här aldrig varit ett problem då alla hade varit väldigt medvetna resenärer.Exakt, IATA förkortningar på flygbolag/flygplatser som är relativt lättförståeliga tycker jag inte skall gnällas över.
Tex tycker jag att NYC (New City) och UA (United Airlines) är ok, men DY (Norwegian) samt YYZ (Toronto) kan vara ex på svårare för dem oinvigde...
Det är ju subjektivt i allra högsta grad, vilket öppnar upp för att någon ändå blir kränkt och gnäller.Exakt, IATA förkortningar på flygbolag/flygplatser som är relativt lättförståeliga tycker jag inte skall gnällas över.
Tex tycker jag att NYC (New City) och UA (United Airlines) är ok, men DY (Norwegian) samt YYZ (Toronto) kan vara ex på svårare för dem oinvigde...
Om hem är LHR/FRA/ZRH/CDG så ok, men till ARN eller CPH krävs något ben till om du kör AC från YUL.Om alla som reser bara hade struntat i sina direktflyg och istället flugit SN till BRU och vidare till JFK för att därifrån ta UA till LAS och AC via YYZ och YUL hem så hade det här aldrig varit ett problem då alla hade varit väldigt medvetna resenärer.
![]()
Exakt, IATA förkortningar på flygbolag/flygplatser som är relativt lättförståeliga tycker jag inte skall gnällas över.
Tycker du att det är ok eller okej?![]()