Senaste nytt

Använda poäng för inrikesresa i USA, bra idé?

På allt. Jag har kört det via mail, men sen har jag ju personlig mailadress till en stackare där som kontaktade mig i något ärende, så hon är min personliga TK-handler fr o m då. ;)

Jag har använt mig flitigt av dessa 4500 avios deals när priset har stuckit iväg med kort varsel, nu senast DCA-BOS där en enkel kostade $442. Så mina avios kommer att brännas på inrikes utan tvekan.

Hej. Frugan fyller 50 nu i vår och då vill hon åka runt i USA. Även om antalet Avios gått upp vad jag förstått så känns det som vi kommer få stort värde för våra ca 200 k Avios inrikes i USA då de flesta flighter ligger på 7500 i eco och med låga skatter. Har kollat och platstillgången på AA ser extremt bra ut i eco generellt på de flesta flighter vi vill göra. Vi har tänk besöka Los Angeles, San Fransico, Las Vegas/Grand Canyon, Dallas, New Orleans och Washington. Blir lite avstickare med bilhyra (Highway 1 och Six Flags) och tåg till mindre platser (Memphis då hon gillar Elvis). Någon som gjort en liknande resa och kan ge tips? Resrutten fortfarande öppen och vi har tänkt flyga premium eco från Stockholm till Los Angeles och hem från Washington vilket går att hitta med BA på AA sida för 6 tkr vilket känns som ett bra pris. Tips om upplägget mottages tacksamt.

Hej. Frugan fyller 50 nu i vår och då vill hon åka runt i USA. Även om antalet Avios gått upp vad jag förstått så känns det som vi kommer få stort värde för våra ca 200 k Avios inrikes i USA då de flesta flighter ligger på 7500 i eco och med låga skatter. Har kollat och platstillgången på AA ser extremt bra ut i eco generellt på de flesta flighter vi vill göra. Vi har tänk besöka Los Angeles, San Fransico, Las Vegas/Grand Canyon, Dallas, New Orleans och Washington. Blir lite avstickare med bilhyra (Highway 1 och Six Flags) och tåg till mindre platser (Memphis då hon gillar Elvis). Någon som gjort en liknande resa och kan ge tips? Resrutten fortfarande öppen och vi har tänkt flyga premium eco från Stockholm till Los Angeles och hem från Washington vilket går att hitta med BA på AA sida för 6 tkr vilket känns som ett bra pris. Tips om upplägget mottages tacksamt.

Du verkar ju redan ha hittat ett bra upplägg. San Francisco - Los Angeles - Las Vegas kan man göra med hyrbil, om man utgår från San Francisco.

På vissa korta sträckor, exempelvis San Francisco - Los Angeles (om man vill flyga den istället), så kan vanliga ekonomibiljetter vara löjligt billiga. Jag flög LAX-SFO för 400 SEK nyligen. I de lägena kanske man inte behöver använda poäng...

Bokar man med Avios så vill man undvika att boka annat än direktflyg. Perfekt upplägg att besöka Dallas således.

Gillar man tåg så föreslår jag att man tar tåget New York - Washington DC. Kostar runt 1000 kr i första klass, och är en trevlig upplevelse. Då får ni in en stad till på resan.

Premium eco för 6000 kr är också ett bra pris, bara att passa på att boka. Jag skulle dock överväga att boka utresa till San Francisco istället.

På vissa korta sträckor, exempelvis San Francisco - Los Angeles (om man vill flyga den istället), så kan vanliga ekonomibiljetter vara löjligt billiga. Jag flög LAX-SFO för 400 SEK nyligen. I de lägena kanske man inte behöver använda poäng...
Och det går att hitta i "First" för strax över 1000 kronor också om man vill "lyxa till det" eller bara behöver lite dryck och extra bagage

Och dessa "First" krediterar störtskönt i (poäng)kistan! Ofta bra med poäng/miles per spenderad krona.
Allt är ju relativt, blir ju typ 600 poäng till Eurobonus om man flyger med United i First mellan SFO-LAX till dessa priser. Det är dock bra TP om man krediterar AA till British Airways Executive Club.

Jag åker ganska mycket United och American inrikes First i USA. United bokas antingen i Z eller A som ger 150% eller 300% + 25% status miles till Miles & More. American bokas oftast som I-klass och ger bra Avios samt TP.

Tyvärr verkar SAS och United inte komma fram med någon bra överenskommelse.

Avios är grymma att använda i USA. Sparat mig mycket pengar..

Toppen