Senaste nytt

Använda lounge på Arlanda T2 vid resa från annan terminal

sweflyer

Medlem
Före pandemin använde jag ibland det som nu heter Pearl lounge på Terminal 2 trots att resan gick från terminal 3 eller (dåvarande) 4. Kommer man fortfarande in på annan terminal än den man har avgång för?

Jag har en avgång efter 21 och Pearl på T5 verkar stänga redan vid 19, så min plan är att gå till T2 innan, där Pearl Lounge ser ut att stänga just 21. Vet någon om öppettiderna på Swedavias hemsida stämmer? De skiljer sig mot vad som står på Priority Pass.

Swedavia om Pearl på T2: https://www.swedavia.se/arlanda/service/pearl-lounge/
Swedavia om Pearl på T5: https://www.swedavia.com/arlanda/service/pearl-lounge2/ (OBS att länken innehåller 2, men handlar ändå om loungen på T5)
 

Hachans

Medlem
Det går om du inte frågar en vakt. Maskinerna släpper igenom dig första gången, men om du sen inte tar transitbussen kommer det lysa rött i terminal 5 när du går igenom säkerhetskontrollen igen, och då kommer du behöva förklara dig samt eventuellt visa leg.
 

sweflyer

Medlem
Det går om du inte frågar en vakt. Maskinerna släpper igenom dig första gången, men om du sen inte tar transitbussen kommer det lysa rött i terminal 5 när du går igenom säkerhetskontrollen igen, och då kommer du behöva förklara dig samt eventuellt visa leg.
Ok super. Kan prova transitbussen, skulle vara kul :)

Loungen har inga synpunkter på att man är i "fel treminal"? Det fungerade alltid före pandemin men vill minnas att jag väldigt sällan visade boardingkort på den tiden utan man bara drog sitt Priority Pass.
 

andreas

Medlem
Det här med hur viktigt det är om avgången är från Terminal 2 eller annan terminal låter jag vara osagt. Det har, historiskt, funnits medarbetare på loungen som varit mer nitiska med avgång från T2 än andra. Lounge Buddy skriver:

IMG_8050.jpeg
IMG_8050.jpeg
 

Hachans

Medlem
Det här med hur viktigt det är om avgången är från Terminal 2 eller annan terminal låter jag vara osagt. Det har, historiskt, funnits medarbetare på loungen som varit mer nitiska med avgång från T2 än andra. Lounge Buddy skriver:

Visa bifogad bild 149042 Visa bifogad bild 149042

Medarbetarna i loungen får griller i huvudet om man råkat checka in i KLM-appen inför en AF-flight och därmed kan säga saker som ”du kan inte komma in för det där är en KLM-flight och den har redan gått”. Så att de skulle kunna få för sig att neka inträde förvånar mig inte det minsta.

Däremot får man läsa texten ovan noga, för det står att loungen är tillgänglig för avresande från terminal 2, men det står inte att den är exklusivt tillgänglig för avresande från terminal 2. Men jag fattar att de inte vill ha folk springande där i onödan.
 
Toppen