Senaste nytt

Antal Eurobonus poäng på Turkish Airlines?

Aramisa

Medlem
Nästa resa till NYC är bokad, och med en avstickare till Washington för de poäng vi tjänade på denna flighten... återigen tack för tipset :)
 

Normandie

Medlem
Jag skulle behöva hjälp av er poängräknargurus.
Åker CDG-IST-JFK-IST-CDG i low economy i vinter med TK. Tänkte lägga poängen på mitt eurobonuskonto, hur mycket poäng kan det handla om?

Tack så mycket i förhand!

Normandie
 

Palazzi

Medlem
Hej Normandie.

Tyvärr kan du inte förvänta dig mycket poäng. Det är 25% av antal miles som gäller från TK Low-Ekonomi till Eurobonus.

Just för denna resa borde det resultera i drygt 3200mi.

Då TK inte publicerar bokningsklass vid bokning är det ofta svårt att avgöra antal miles man kommer få (man får titta i ITA-matrix eller Expedia). Observera att TK har en opublicerad bokningsklass, G, som ger 0% miles (rabatterad Low-eco).
 

Normandie

Medlem
Hej Normandie.

Tyvärr kan du inte förvänta dig mycket poäng. Det är 25% av antal miles som gäller från TK Low-Ekonomi till Eurobonus.

Just för denna resa borde det resultera i drygt 3200mi.

Då TK inte publicerar bokningsklass vid bokning är det ofta svårt att avgöra antal miles man kommer få (man får titta i ITA-matrix eller Expedia). Observera att TK har en opublicerad bokningsklass, G, som ger 0% miles (rabatterad Low-eco).

Okej, jag får hoppas att jag inte hamnar i G iallafall. Tack för svaret hur som helst!
 

Dr. Miles

Expert
Okej, jag får hoppas att jag inte hamnar i G iallafall. Tack för svaret hur som helst!

Om kreditering till SAS EuroBonu inte är ett måste, rekommenderar jag dig att kreditera Turkish Airlines(TK) flygningar i Economy class till United Mileage Plus.
Även billiga TK biljetter ger 100% till United Mileage Plus och din reserutt ger nästan 12.800 UA miles.

Du kan boka bonusresa t ex one-way intra-Europa i Economy class eller one-way intra-Sydostasien i Economy class för 12.500 UA miles.
 

Palazzi

Medlem
Jag skulle definitivt gå på AHO's alternativ Normandie! Du får ju faktiskt mer poäng än 3.200 med SAS T/R ARN- södra Europa, och det för ca 1.500SEK T/R
 
Hej på er alla!
Jag ska till BKK i slutet sep och tänker denna ggn nappa på TK:s erbj t,or ARN-BKK-ARN för 11300sek - men hur många poäng ger den till EB som EBG?
Mvh Berne
 

adhoc76

Medlem
Om kreditering till SAS EuroBonu inte är ett måste, rekommenderar jag dig att kreditera Turkish Airlines(TK) flygningar i Economy class till United Mileage Plus.
Även billiga TK biljetter ger 100% till United Mileage Plus och din reserutt ger nästan 12.800 UA miles.

Du kan boka bonusresa t ex one-way intra-Europa i Economy class eller one-way intra-Sydostasien i Economy class för 12.500 UA miles.

Intressant... Men om man åker mest intra Europa och då mest med SK och LH och hittills mest använt eurobonus - ska man då sluta med det och köra bara på UA miles? Har också en resa bokat med TK i J (verkar vara bokningsklass D) och funderar på var jag ska kreditera poängen...
 

agehall

Medlem
Flyger man (mycket) SK är det helt OK med Eurobonus då man får minst 100% på alla SK-flighter.

Men man ska inte haka upp sig på detta utan det lönar sig att jämföra och ev ta något annat. Allt hänger dock på hur medveten man är när man bokar och vilka kabin/bokningsklasser man har på sina biljetter.
 
Toppen