Senaste nytt

Anslutning på Newark (EWR) med två separata biljetter?

Du märker ord. Det normala (som också skrevs tidigare i tråden) var att man från inrikes lämnar terminalen och åker över till nästa terminal för att checka/security till utrikes. Som jag har förstått det så är denna airside transfer "inofficiell" och dessutom "dold" bakom en dörr utan skyltar. När jag använde den så var jag ensam passagare och ett antal anställda på EWR ombord. Om jag kallar det för tips istället, är det bättre?

Är beskriven i denna tråden
EWR / Newark Airside Shuttlebus now stops at Terminal B - FlyerTalk Forums

The shuttle bus docks in the C-1 pier between gates C71 and C73, as I recall.
It probably runs every 5-8 minutes and is probably another 5-8 minutes one way. I've never had too long of a wait for one.

Du märker ord. Det normala (som också skrevs tidigare i tråden) var att man från inrikes lämnar terminalen och åker över till nästa terminal för att checka/security till utrikes. Som jag har förstått det så är denna airside transfer "inofficiell" och dessutom "dold" bakom en dörr utan skyltar. När jag använde den så var jag ensam passagare och ett antal anställda på EWR ombord. Om jag kallar det för tips istället, är det bättre?
Nej, jag talar om att byta mellan två olika biljetter med incheckat bagage med i bilden. Då spelar det ingen roll hur mycket transfer mellan terminalerna det finns för det är ändå inte säkert att det går att nyttja. Alltså måste man se till att man har tillräckligt med tid för att gå landside, hämta upp sitt bagage och checka in det igen, oavsett vilka möjligheter till transfer som finns airside.

Toppen