Senaste nytt

Ansök senast 31/10 2022 om SAS Amex Elite och få 100 000 EuroBonus Extrapoäng

palmen

Moderator
Spännande! Men hur tolkar ni:
* Erbjudandet gäller endast personer som inte tidigare har varit kort- eller extrakortsmedlemmar samt under förutsättning att du handlar för minst 45 000 kr t.o.m. 31/1 2023. Poängen överförs senast 31/3 2023. Observera att kortet måste vara aktivt när bonusen ska delas ut.
Jag hade kortet för 1.5 år sedan och är redan användare av andra kort, jag får känslan av att detta inte gäller mig isf, vad tror niI?
Om du läser vad som står säger det att du inte får ha haft ett amex. Finns inget rum för tolkning i det om du någon gång haft amex i Sverige så är du inte en som kan ta del av erbjudandet.
 

Dawes

Medlem
Hade mycket hellre sett att de gett 100k poäng till befintliga kunder som spenderar 100k kr innan den 31/12, istället för att göda kort-bytar cirkusen.
Exkluderas tidigare kunder är det ju en sak men det är nog väldigt många partners därute som kommer skaffa ett elite temporärt..
 

palmen

Moderator
Hade mycket hellre sett att de gett 100k poäng till befintliga kunder som spenderar 100k kr innan den 31/12, istället för att göda kort-bytar cirkusen.
Exkluderas tidigare kunder är det ju en sak men det är nog väldigt många partners därute som kommer skaffa ett elite temporärt..
Men det göder ju inte kortbytarcirkusen då du inte får ha varor kund innan för att ta del av detta.
Det är ju helt klart ett sätt att få nya kunder till amex och inget annat. Kunderna binds upp 6 månader också och amex hoppas väl på att de flesta stannar.
 

eddo

Medlem
Ansök senast 31/10 2022 om SAS Amex Elite och få 100 000 EuroBonus Extrapoäng. Endast nya kortmedlemmar.

Via denna länk
Oj! Man blir ju lite "rädd" för en eventuell kommande stor devalvering. Nu vet jag såklart att det inte är Amex som bestämmer poängpriser på bonusresor osv men ändå...

Synd att sambon redan har extrakort!
 
Last edited:
Enligt 3 källor på AMEX , chat, nya konton och kundservice så är det 6 månaders karens som gäller för att räknas som ny medlem för detta erbjudande.Dubfår alltså inte ha haft eget kort eller extrakort senaste 6 månaderna. Jag frågade specifikt om det gäller även för detta erbjudande iom skrivningarna i villkoren.
 

Big Birger

Medlem
Enligt 3 källor på AMEX , chat, nya konton och kundservice så är det 6 månaders karens som gäller för att räknas som ny medlem för detta erbjudande.Dubfår alltså inte ha haft eget kort eller extrakort senaste 6 månaderna. Jag frågade specifikt om det gäller även för detta erbjudande iom skrivningarna i villkoren.
Det skulle man vilja ha skriftligt på från Amex...
 
Toppen