Senaste nytt

Ansök om SAS Amex Elite - få 60 000 poäng!

Jannes

Medlem
Minimum 5 månader (men sex månader kanske mer realistiskt) á 500 = 2 500 kr för att få bonus. Värdet på 60 000 poäng enligt SAS-prislista = 12 000. Så uppsägning efter 5-6 månader skulle göra att man får betala ca 9 000. Dvs. bättre att behålla kortet i 12 månader.
Du kommer aldrig betala mer än årsavgift.
”dock högst resterande andel av första årets medlemsavgift”
Som jag tror jag tidigare sagt, så är detta ett sätt för AMEX att kringgå lagen där man har rätt att få tillbaka resterande andel av betald årsavgift, dock bara för första året men ändå.

Men såklart tappar du all nytta av kortet för de månader du inte har det, men betalar för.
 

TP12

Medlem
Du kommer aldrig betala mer än årsavgift.

Som jag tror jag tidigare sagt, så är detta ett sätt för AMEX att kringgå lagen där man har rätt att få tillbaka resterande andel av betald årsavgift, dock bara för första året men ändå.

Men såklart tappar du all nytta av kortet för de månader du inte har det, men betalar för.
Tack, hade läst slarvigt.
 
Då lär du få vänta. Tror inte det kommer bli några större förändringar. EuroBonus är mycket viktigt för SAS att bibehålla :)

Så funderar du på att skaffa Amex Elite igen så är detta ett ypperligt tillfälle.
Eh? Vad jag kommer kunna använda poängen jag tjänar till och vad kommer det att kosta i poäng att boka bonusresor på andra bolag när SAS är en del av Skyteam vill iaf jag veta innan jag satsar på ett kreditkort för 6000 kr.
 

palmen

Moderator
Eh? Vad jag kommer kunna använda poängen jag tjänar till och vad kommer det att kosta i poäng att boka bonusresor på andra bolag när SAS är en del av Skyteam vill iaf jag veta innan jag satsar på ett kreditkort för 6000 kr.
Högst troligt kommer det vara 60% minst av en sas business tor. Med FlyPremium är det en business tor med SAS troligtvis.

Alla får självklart utvärdera själva, men med vad vi vet idag är det ett bra erbjudande.
 

intuition

Medlem
Det verkar gå en parallell uppgraderingskampanj som visserligen bara ger 20k poäng vid uppgradering till SAS Amex elite men som ska fungera oavsett vilket kort man uppgraderar från. Dels både från Classic och Premium men också från Amex green och Gold. Att de har premierat byte från Amex egna kort till SAS brandade tror jag inte att jag sett förut.

Skärmavbild 2024-03-16 kl. 20.18.08.png
 
Toppen