Senaste nytt

Anlita säkerhetsbolag i farliga städer?

Hotelier

Medlem
Jag vet att en del medlemmar här har tvingats jobba en del i farliga städer; Lagos, Caracas, Rio de Janiero, Kingston och så vidare. Jag ska snart påbörja ett längre konsultuppdrag i Dhaka och började fundera om huruvida jag bör anlita en privat säkerhetsfirma eller inte. Är det någon som har erfarenhet av detta? Inte nödvändigtvis i Dhaka, men globalt?

Jag är i Dhaka för att scouta/researcha lämpliga fastighetsprojekt för att utveckla hotell och min kund har ingen verksamhet i Bangladesh och kan därför inte hjälpa med kontakter.
 

JacobGBG

Medlem
Har haft vis kontakt med sån verksamhet via mitt företag (Amerikanskt i olja/gasbranschen). Just där ligger nyckelordet, se till att anordna detta via företaget. Om du som privatperson arrangerar skydd så försvinner din leverantörs inkomstkälla om du skulle försättas i någon situation där du är frihetsberövad, dvs angelägenheten att följa upp detta för dom kan vara begränsad om det inte kan lösas fort.
 

Hotelier

Medlem
Har haft vis kontakt med sån verksamhet via mitt företag (Amerikanskt i olja/gasbranschen). Just där ligger nyckelordet, se till att anordna detta via företaget. Om du som privatperson arrangerar skydd så försvinner din leverantörs inkomstkälla om du skulle försättas i någon situation där du är frihetsberövad, dvs angelägenheten att följa upp detta för dom kan vara begränsad om det inte kan lösas fort.
Bra surr, tack för visa ord - tanken var inte att anlita som privatperson, men via mitt lilla bolag. Men vi har inte varit i liknande situationer förut, så har ingen erfarenhet. Har hört från en vän att jag ska höra med amerikanska ambassaden. Men ska självklart se till att följa upp detta med kunden, de bör ha erfarenhet av liknande frågeställningar sedan tidigare. Tack!
 

Troy1

Medlem
Jag har under de senaste åren jobbat mycket i Dhaka (och resterande Bangladesh) - med journalistik dock, så är ju lite annorlunda.

Men kan svara på en hel del säkerhetsfrågor rörande Bangladesh om det skulle vara intressant, dock har jag undvikit i största möjliga mån att använda säkerhetspersonal.

Är det bara Dhaka det gäller?
 
Toppen