Senaste nytt

Ankomst Newark: hur lång tid tar det innan jag är genom immigrationen?

Uber är nu dyrare kan jag meddela, i alla fall till Newark...

Jag kunde ha svurit på att jag tidigare betalat flatrate från EWR - när jag dubbelkollar nu ser jag att de bara har flat-rate till JFK numera!

En fare estimate från EWR till 34e gatan på Manhattan ger $63-77 för UberX, vilket är dyrare än vad tex Dial7 anger i sin prislista. Men ojmr tar de, utöver prislistan, betalt för tullar och vill ha dricks, så det landar väl på ungefär samma pengar? Eller vad får man betala för en förbokad limo/taxi in till manhattan numera? Sista tiden har jag bara flugit till JFK.

Nu vet jag att olika personer värderar saker olika, men om jag ska in till Manhattan skulle jag ta tåget tio gånger av tio, och sedan ta taxi från Penn Station. Har man väldigt mycket bagage kan jag förstå tanken med taxi/limo men jag vet flera här på forumet som föredrar taxi/limo från ewr.
Jag har bara tagit tåget en gång och reagerade på att det inte var så billigt jämfört med t ex shuttle.

Tänkte testa bussen nästa gång om jag inte har mycket bagage för att se hur det funkar.

Jag har bara tagit tåget en gång och reagerade på att det inte var så billigt jämfört med t ex shuttle.

Tänkte testa bussen nästa gång om jag inte har mycket bagage för att se hur det funkar.
Tåget kostade 12,50$ i somras, helt klart ett bra alternativ när man inte har överdrivet mycket bagage att släpa på.

Jag har slutat ta bussen in till Manhattan, speciellt på eftermiddagen då det ofta tar extremt lång tid att ta sig ner i Lincolntunneln. En fredag tog det mig 3 timmar från Newark till Grand Central. Numera blir det tåget in men oftast bussen ut till flygplatsen.

En gång bussen, aldrig mer buss. Helikopter står på min lista, men annars funkar NJ Transit-tåget utmärkt med sina $12:50, i synnerhet om en ska bo på västra Manhattan.

Jag har slutat ta bussen in till Manhattan, speciellt på eftermiddagen då det ofta tar extremt lång tid att ta sig ner i Lincolntunneln. En fredag tog det mig 3 timmar från Newark till Grand Central. Numera blir det tåget in men oftast bussen ut till flygplatsen.

Håller med fullständigt. Bussen är inte att tänka på en eftermiddag. Tåget är att föredra helt klart!

Dial7 anlitade vi när jag kom till EWR med maken och den då 6 månader gamla dottern och vi hade bilstol samt vagn och en fasliga massa väskor. Bara att ringa från telefonen inne i terminalen och 5 min senare körde bilen upp. Fungerade finfint.

Är jag själv tar jag numera alltid tåget in, helt klart den snabbaste lösningen. Taxi från Penn Station beroende på var du bor. Det kan vara ett rent h-vete att ta t-bana från PennStation med resväskor beroende på avsaknad av rulltrappor/hiss.

Toppen