Senaste nytt

Anko ny VD för Air Canada (?)

AC har redan lagt ut en video med Anko på Facebook.

Jag trodde att han skulle prata på franska också. Han sa ju själv att han skulle upprätthålla kommunikation på båda språken i sin nya roll. Det var väl ingen bra början att då inte köra sin presentation på franska också ?

Visste inte att han kunde franska, märkligt att han inte lärt sig svenska på så många år då ändå... Men det kanske har hjälpt att få till bra pris på A330NEO i förhandlingar med Airbus!

Visste inte att han kunde franska, märkligt att han inte lärt sig svenska på så många år då ändå... Men det kanske har hjälpt att få till bra pris på A330NEO i förhandlingar med Airbus!
Snart kommer de håna honom för han talar fel franska. :D

Med det sagt, jag visste inte heller det men är inte överraskad. Nederländare är vassa på språk, många är 4-språkiga till någon grad efter grundskolan. Sen är det ju annat att utöva det som business-språk, men jag är inte i position att utvärdera Ankos nivå. Sen kanske det inte är det som är det viktiga för les Quebecois, utan konversationell franska med lite business-snack ska räcka.

Någon som kan språket och vill ge en utvärdering?

Visste inte att han kunde franska, märkligt att han inte lärt sig svenska på så många år då ändå...
Har han inte lärt sig svenska, eller tycker han bara att den inte är tillräckligt bra att använda i jobbsammanhang? Som VD vill han kanske inte vara i underläge gentemot underställda kollegor och journalister när han pratar? Dessutom, om han börjar prata svenska kommer det kanske också krav på att han också ska prata norska och danska! Och det måste väl sätta skräck i vem som helst att behöva kommunicera på det tungomålet... ;)

Vilken strategi väljer SAS styrelse nu? Någon som skall förvalta det Anko byggt upp eller skall man fortsätta växa? Om det blir det förstnämnda så tror jag att den nyss lagda ordern kommer reduceras en aning.
Den som lever får se

Toppen