Senaste nytt

Angående diskussion om överfulla lounger och för många guldkortshavare

Jag tror ändå att 95% av alla resande inte har en susning om alla tricks att få tillgång till lounge etc. Tex vet jag många kollegor som inte har en aning om att sas plus ger tillgång till lounge. Eller ens var loungen ligger.. Många kompisar reser kors o tvärs med sas o har inte ens eb-kort. Folk tänker helt enkelt inte.
Och detta med poängsamlarjakt o optimering.. Det sysslar nog bara vi här på forumet med

Ja, jag skrev i en annan tråd att jag har aldrig sett SAS Pop up loungen full (även som skandinaviskt mått) under morgontider jag har besökt (kl. 6 - 8) så de medlemmarna som väljer en full (skandinaviskt mått) SAS Lounge i övervåning får skylla sig själv då de vet att det finns en annan lounge i F-pir.

Den var inte full när jag var där 8-9 i måndags, men den vara nära sin maxkapacitet. Väldigt mycket folk i resten av terminalen också för den delen.

Tror nog att besvikelsen kring överfulla lounger mer grundar sig i den demokratisering som har skett över SAS Loungerna på senare år. Hela finessen med medvetet resande är ju att kunna utnyttja tips och knep som normala människor inte har en susning om, exempelvis tillgång till lounger eller att flyga First Class på poäng. Nu när SAS mer eller mindre gör loungen "folklig" så försvinner en stor del av exklusiviteten, därav besvikelsen hos många. Man har med andra ord minskat gapet från den kommunicerade produkten dvs en exklusiv tillflyktsort, den faktiskt produkten: ett glorifierat väntrum.

Jag tror det är en försvinnande liten del här som är missundsamma, så länge de själva får vad de betalat för.

Är det inte bara att konstatera att loungen är för liten i förhållande till hur många som får nyttja (och nyttjar den). Kan fö tilläggas att det var fullt i Senatordelen på LH-loungen på LHR i morse (däremot gott om plats i businessdelen).

Ge gärna en lista över dessa alla olika sätt?
Det har ju föreslagits ett antal gånger i tråden att Plus och EBS kunde ges tillgång endast till Pop-Up medan C-loungen kunde tjäna som EBG och *G. De senare kunde också välja Pop-Up om de så ville. Inte särskilt komplicerat.

Det har ju föreslagits ett antal gånger i tråden att Plus och EBS kunde ges tillgång endast till Pop-Up medan C-loungen kunde tjäna som EBG och *G. De senare kunde också välja Pop-Up om de så ville. Inte särskilt komplicerat.

Det hade varit en enkel och smakfull lösning.

Samt annonsera om pop-up-loungens existens tidigare i terminalen än precis utanför businessloungen.

Toppen