Senaste nytt

Angående Amex-värvning

dow

Medlem
Hej!
Funderar på att skaffa ett Amex platinum kort. noterar att värvningslänkarna enbart täcker Amex gold eller olika SAS-alternativ.

går det att använda värvningslänkar för att skaffa platinum? Kanske är det olika beroende på vilka som blir valda för månaden? (Ingen koll på historiken!)

Hej!
Funderar på att skaffa ett Amex platinum kort. noterar att värvningslänkarna enbart täcker Amex gold eller olika SAS-alternativ.

går det att använda värvningslänkar för att skaffa platinum? Kanske är det olika beroende på vilka som blir valda för månaden? (Ingen koll på historiken!)

Välkommen hit! Du kan välja vilket kort du vill ha när du klickat på länken. Klicka på ”Välj annat kort” och sedan ”Membership rewards” så dyker Platinum upp!

Välkommen hit! Du kan välja vilket kort du vill ha när du klickat på länken. Klicka på ”Välj annat kort” och sedan ”Membership rewards” så dyker Platinum upp!

tack! Jag har försökt med detta tidigare och kan då bara välja kort under platinum.

tack! Jag har försökt med detta tidigare och kan då bara välja kort under platinum.

Så här ser det ut i min telefon - det går att bläddra mellan korten under varje kategori. Jag har testat med flera värvningslänkar och det är snarlikt hos alla även om det ”förinställda” kortet varierar.
1EC02A36-1642-41D0-9E8C-55BF29796DFE.png

Så här ser det ut i min telefon - det går att bläddra mellan korten under varje kategori. Jag har testat med flera värvningslänkar och det är snarlikt hos alla även om det ”förinställda” kortet varierar.
Visa bifogad bild 116275

Stort tack! Insåg inte att man kunde byta kategori av kort genom att klicka på tex ”rewards - flexibilitet”. Bläddrade bara inom vald kategori

tack för hjälpen!

Fast får du då bonus? trodde det krävdes att en Platinum elller Centurion värvar någon för att man ska få poäng? Inte att någon Elite värvar en Platinum exempelvis.

Ja man får bonusen, du kan bli värvad till platinum av en med sas amex classic om du vill.
Jag menade bonusen åt andra hållet. Om jag har Elite och värvar en platinum blir det ju lite svårt för mig att få MR poäng..?

För den som är nyfiken: respektive länk går till ett kort av samma sort som värvaren har. Eller åtminstone det kort som värvaren använt för att fixa en länk, i de fall som värvaren har flera Amex-kort.

Toppen