De kan med andra ord ta in 6 stycken widebody samtidigt? Ja det är ju lite mer än 1 plan åt gången i alla fall som
@Aurora sa.
Det var ikke det jeg mente, jeg mente at den plassen SAS har kun gir plass til ett fly om gangen. Jeg ser i ettertid at det kanskje kunne vært formulert bedre (for jeg har aldri ment at det står et lite telt på en slette og thats it
) - poenget er iallefall at SAS har "tinget" én plass om gangen. Det er planlagt 1 stk SAS-slot i hangaren, i noen måneder framover. Når andre flyselskaper antakeligvis også har booket seg inn i resterende widebody-places (nettopp fordi dette er noe de planlegger langt fram i tid, alle flyselskaper synes det er umorsomt å sende flyene sine bort i ukesvis, selv om det må til
) så er det ikke bare å si til SAS "sleng inn alle flyene med en gang!!". Det kan hende det ikke er plass.
Det koster da akkurat like mye å ta flyene "samtidig" som "en etter en", så jeg skjønner ikke hvordan man kan påstå det er betalingsvillighet. 1+1=2 uansett om du legger det sammen over 2 måneder eller tar det i løpet av 1 måned. Og som jeg også skrev, SAS har ikke tidenes største widebody-flåte, skal tru for et baluba det hadde blitt her inne om SAS stilte inn alle sine New York-avganger i 1 måned mens alle A330 var ute til ombygging. Hadde det vært fornuftig? Nei. Hvorfor tror dere LN-RKP ble hentet inn?