Senaste nytt

Andra SAS-planet med ny kabin på väg att sättas i trafik

mha321

Medlem
Det är säkert en blandning. När man väl har beställt en hangarplats långt i förväg, lär det kosta extremt mycket att beställa en till. Och har man beställt en, så har man en.

Dessutom används ju alla planen ganska hårt. SAS har knappast kapacitet nog att planerat plocka bort två plan ur produktionen samtidigt. Vilket ju är en bra anledning att beställa en plats från början. Tror knappast det är betalningsviljan som sådan.
 

NotRyan

Medlem
And how do you know that mer enn mine uttalelser? :) Og til de som "liker" ditt innlegg; på hvilken bakgrunn mener dette det er mer korrekt enn hva jeg skreiv?

Jag sulle säga att det är mest den andra orsaken du skrev, att planen behövs som är det mest troliga, sen är det nog ganska fullt hos SR Technik, ja....
 
A

Aurora

Guest
Fordi SR Technics har mere end 1 hangar?

Og du vet bedre enn meg om hvorvidt de har mange kunder som trenger hangarplass? C/D-checks på store fly er en tidskrevende prosess som flyselskapene planlegger ganske langt fram i tid, og som de har ganske strenge tidskrav til.
 

palmen

Moderator
Facility Details

Located at Zurich Airport
Size – 210,000 sqm
Facilities – 4 hangars, engine test cell
6 widebody bays, 7 narrowbody bays
Engine Service Centre
Component Maintenance Shop and Logistics Center for Airbus and Boeing types
Component Repair Centres
Number of employees: 2400

Zurich, Switzerland / SR Technics Group

De kan med andra ord ta in 6 stycken widebody samtidigt? Ja det är ju lite mer än 1 plan åt gången i alla fall som @Aurora sa.
 
A

Aurora

Guest
De kan med andra ord ta in 6 stycken widebody samtidigt? Ja det är ju lite mer än 1 plan åt gången i alla fall som @Aurora sa.

Det var ikke det jeg mente, jeg mente at den plassen SAS har kun gir plass til ett fly om gangen. Jeg ser i ettertid at det kanskje kunne vært formulert bedre (for jeg har aldri ment at det står et lite telt på en slette og thats it :p ) - poenget er iallefall at SAS har "tinget" én plass om gangen. Det er planlagt 1 stk SAS-slot i hangaren, i noen måneder framover. Når andre flyselskaper antakeligvis også har booket seg inn i resterende widebody-places (nettopp fordi dette er noe de planlegger langt fram i tid, alle flyselskaper synes det er umorsomt å sende flyene sine bort i ukesvis, selv om det må til :) ) så er det ikke bare å si til SAS "sleng inn alle flyene med en gang!!". Det kan hende det ikke er plass.

Det koster da akkurat like mye å ta flyene "samtidig" som "en etter en", så jeg skjønner ikke hvordan man kan påstå det er betalingsvillighet. 1+1=2 uansett om du legger det sammen over 2 måneder eller tar det i løpet av 1 måned. Og som jeg også skrev, SAS har ikke tidenes største widebody-flåte, skal tru for et baluba det hadde blitt her inne om SAS stilte inn alle sine New York-avganger i 1 måned mens alle A330 var ute til ombygging. Hadde det vært fornuftig? Nei. Hvorfor tror dere LN-RKP ble hentet inn? :)
 
Toppen