Senaste nytt

Andra Billiga Premium biljetter 2011

Dr. Miles

Expert
Dagens klipp!

Peking-Europa/Mellan Östern t/r, Alitalia, Business Class, 12,000 SEK inkl. skatter

PEK - AZ destinationer i Europa/Mellan Östern t/r
Flygbolag: AZ (Alitalia: Skyteam)
Klass: Premium Economy
Bokningsklass: A
Fare basis: ART3N
Pris: 9,700 CNY (ca 9,410 SEK) + skatter (ca 2,580 SEK för PEK-FCO-CAI t/r)
Min/Max stay: --/12M
Stopover: Ja, en stopover i varje riktning i Italien.
Återbetalning: Ja, Gratis.
Ändring: Ja, Gratis.
Routing: PEK-(AZ)-FCO-(AZ)-TLV

Det är synd att AZ flyger inte till Skandinavien längre.

Man kan börja resan på sommaren från Peking, resa till Mellan Östern på vintern, åker tillbaka till Peking på våren/sommaren.
 
Last edited:

niksal

Medlem
Jag vet inte om det är exceptionellt billigt, men bokade idag enkel SIN-BKK med Thai i C (747 Upper Deck!) för två för 1098SGD (ca 665€ för två pax). Jag tyckte det verkade ok för en bröllopsresa.

Hela resan HEL-CPH-BKK (reggat för Optiontown), BKK-DPS-SIN (*A Award i C) med TG och SQ, SIN-BKK som ovan, BKK-CPH-HEL (reggat för Optiontown).
 

henrik l

Medlem
För den som vill göra ett lite udda Tier milage run, om man har BAEC, har jag hittat CMB-HKG-PER t&r för ca 14 500 kr med CX i business i slutet av augusti. 480 tierpoints cashar man in. Silver med marginal och mer än halvvägs till guld.

Alternativt kan kan man köra CMB-HKG-PEK för knappt 9000 kr t&r med CX i business. 320 Tierponts.

Cathay brukar ju ofta vara dyra om kollar på deras HKG sida, eller många europeiska sidor, men jag gick in på den lokala sidan för Sri Lanka och upptäckte priset.

Ska man däremot ta sig HKG-CMB i business får man hosta upp 18 600 kr. Så nästa uppdrag till ngn blir att hitta billiga premiumbiljetter till CMB.
 

Dr. Miles

Expert
För den som vill göra ett lite udda Tier milage run, om man har BAEC, har jag hittat CMB-HKG-PER t&r för ca 14 500 kr med CX i business i slutet av augusti. 480 tierpoints cashar man in. Silver med marginal och mer än halvvägs till guld.

Alternativt kan kan man köra CMB-HKG-PEK för knappt 9000 kr t&r med CX i business. 320 Tierponts.

Cathay brukar ju ofta vara dyra om kollar på deras HKG sida, eller många europeiska sidor, men jag gick in på den lokala sidan för Sri Lanka och upptäckte priset.

Ska man däremot ta sig HKG-CMB i business får man hosta upp 18 600 kr. Så nästa uppdrag till ngn blir att hitta billiga premiumbiljetter till CMB.

Denna biljett ger 360 Tier points på BAEC, bara för ca 7,000 SEK inkl. skatter.
http://www.businessclass.se/flygbiljetter/235-andra-billiga-premium-biljetter-2011-a-2.html#post1698

Obserbera att Cathay Pacifics Business class inom Sydostasien kan vara ganska dåliga. (Om det inte blir ship-change i sista minuten)
Det finns inte ens PTV på vissa deras flygplaner i Business class.
 

henrik l

Medlem
Denna biljett ger 360 Tier points på BAEC, bara för ca 7,000 SEK inkl. skatter.
http://www.businessclass.se/flygbiljetter/235-andra-billiga-premium-biljetter-2011-a-2.html#post1698

Obserbera att Cathay Pacifics Business class inom Sydostasien kan vara ganska dåliga. (Om det inte blir ship-change i sista minuten)
Det finns inte ens PTV på vissa deras flygplaner i Business class.

Tack! Hade glömt denna:( Efter att ha gjort lite testbokningar hos Cathay gissar jag att flighterna ICN-HKG (via TPE) har den "gamla" business konfigurationen, medan HKG-DPS har fiskben, eftersom man verkar köra med en B 747.

Har flugit 3 legs i business med CX (HKG-KUL, HKG-BKG) en gång var fiskben.
 

henrik l

Medlem
Har fortsatt att leka lite med att hitta "tier-point runs" med CX. Denna lek utmynnade i att jag ser att man kan dra in 320 TP på BAEC med CX på sträckan TPE-CGK (Taipe-Djakarta) med vändande flyg i oktober för dryga 4500 kr. TPE-HKG är fiskben, men HKG-CGK är den gamla 2+2+2.

Vad som är lite anmärkningsvärt är att ITA inte hittar detta pris, utan visar ett pris runt 13 000 kr, oavsett man man kör Taipe eller Stockholm som sales city. Samma fenomen inträffar man söker på ICN-DPS ett annat TP run som AHO hänvisade till. Mer än dubbla priset på ITA.

När det gäller CX har jag var jag varit med om detta förut. Flög HKG-KUL för två år sedan. Hittade en biljett för 1500 kr t & r på CX hemsida. Ingen annan sökmotor hittade detta pris och inte heller resebyrån, som gick in på Cathay's hemsida och bokade åt mig. Någon mer som har erfarenheter av detta, eller finns det några trix för att hitta de lägre priser på ITA?
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Speciellt i Asien finns det många priser som endast kan säljas lokalt, de visas inte ens för resebyråer i andra världsdelar - antagligen är det därför du inte hittar dem på ITA.
 
Toppen