Senaste nytt

ANA "Kaku Uchi" event på Yasuragi 18 och 19 april

intuition

Medlem
Skärmavbild 2026-04-11 kl. 08.07.24.png

Någon mer som fått detta och som kanske ska gå?

Har gått ut till medlemmar i Mileage club men verkar vara öppet för allmänheten. Två tillfällen, 5,5 timmar långt event. Där är inträde på 250 kr och kostnad för drycker tillkommer. Transport till&från Yasuragi ingår. 15% rabatt på övernattning för den som vill det.

Jag är grymt sugen på att gå (även om det betyder att flänga till Stockholm över dagen och betala inträde) men tröskeln blev för stor för jag har inte barnpassning.
Jag har en rabattkod 50% på inträdet att dela om intresse finns.

Evenemangsinformation​

Datum:Lördag 18/4 och söndag 19/4
Tid:Kl. 14.00 - 19.30
Plats:Yasuragi
Adress:Hamndalsvägen 8, 132 81 Saltsjö-boo, Visa på kartan

Entré: 250 SEK (inkluderar 5 st japanska tapas)
Dryckesbiljetter köps på plats och ingår inte i entrébiljetten.

MasterClass: 500 SEK

Vill du lägga till en workshop?​

Välj din egen resa in i sakéns värld. Vi erbjuder två Master Classes där du kan fördjupa din förståelse inom saké.

Kiki-zake​

I denna session får du smaka och jämföra olika typer av sake, och utforska de olika bryggteknikerna och hantverket som definierar varje profil. Från polerat ris till fermenteringsmetoder – lär dig de grundläggande elementen som skapar sakéns mångfacetterade smaker.

Kan-zake​

Sake är en av få drycker i världen som kan avnjutas vid olika temperaturer. Denna interaktiva workshop fokuserar på konsten att värma sake. Upplev hur arom, kropp och smakprofil förändras med temperaturen, hitta din egen “perfekta temperatur” och upptäck nya dimensioner av smak.

Last edited:
Toppen