Senaste nytt

ANA First Lounge i Haneda

Enligt erfarenhet? För enligt reglerna är det väl bara avgående *A-flyg som har tillgång?
Det är två stycken olika frågeställningar.
Får man komma in om man landar på Haneda och ska flyga ANA förstaklass samma dag från Narita? Får man komma in om man ska flyga iväg med Lufthansa förskaklass?
Som ankomstlounge tror jag inte det går att använda denna, speciellt inte med inrikes ankomst.
Med avgående Lufthansa First Class har man access.

Enligt erfarenhet? För enligt reglerna är det väl bara avgående *A-flyg som har tillgång?
Nej ankommande first har tillgång till 1st class lounge vid transfer vidare i annan klass.
Egen erfarenhet vid flera tillfällen och tom i FRA med LH vidare i SAS funkar FCL dock ej terminalen.

Nej ankommande first har tillgång till 1st class lounge vid transfer vidare i annan klass.
Egen erfarenhet vid flera tillfällen och tom i FRA med LH vidare i SAS funkar FCL dock ej terminalen.

Alright! Jag hittade bara
You will need to show your boarding pass in International First Class on a Star Alliance flight departing from the local airport.
. Så tekniskt ska det ju inte gå. Men du har varit i ANA suites lounge som ankommande LH First-passagerare och åkt vidare i annan klass?

Hur funkar det om man landar med First class Lufthansa och ska vidare med Business ANA? Får man gå till business class loungen istället?

ANA säger själva att man inte får tillgång i detta fall, så om det är möjligt är det väl upp till en snäll person i loungen antar jag (även om min erfarenhet av just Japan är att man inte är så flexibla med regler på golvet).

Jag landar med ANA First på HND men har ca 8 timmar innan nästa flight går vidare till BKK i first med THAI så tänkte ta en sväng in till stan. När jag kommer tillbaka till flygplatsen har jag rätt att använda mig av någon First Class Lounge då och isf vilken?

Jag landar med ANA First på HND men har ca 8 timmar innan nästa flight går vidare till BKK i first med THAI så tänkte ta en sväng in till stan. När jag kommer tillbaka till flygplatsen har jag rätt att använda mig av någon First Class Lounge då och isf vilken?

Du har rätt att använda ANA Suites som första klass-resenär. Osäker på om det finns någon ytterligare *A första klass-lounge på Haneda?

Jag anlände med Lufthansa (första klass) till Haneda och åkte vidare med Thai (första klass) från Narita förra veckan och hade då tillträde till ANA Suites och United Global First Lounge på Narita.

Innan vi landande på Haneda frågade jag kabinpersonalen om jag hade tillträde till någon lounge vid ankomst på Haneda. Efter att purser hade engagerat typ hälften av ombordpersonalen kommer fram till att de inte visste men att jag borde ha det eftersom jag reste i första klass... Både jag och purser frågade dock den markanställda som skulle eskortera mig från planet och ut och fick ett negativt svar eftersom min nästa flygning avgick från annan flygplats.

Är det så att man känner för att ta en dusch finns det möjlighet till detta mot betalning (1030 yen) precis efter det att man kommit ut i ankomsthallen. Tag vänster direkt.

Du har rätt att använda ANA Suites som första klass-resenär. Osäker på om det finns någon ytterligare *A första klass-lounge på Haneda?

Jag anlände med Lufthansa (första klass) till Haneda och åkte vidare med Thai (första klass) från Narita förra veckan och hade då tillträde till ANA Suites och United Global First Lounge på Narita.

Innan vi landande på Haneda frågade jag kabinpersonalen om jag hade tillträde till någon lounge vid ankomst på Haneda. Efter att purser hade engagerat typ hälften av ombordpersonalen kommer fram till att de inte visste men att jag borde ha det eftersom jag reste i första klass... Både jag och purser frågade dock den markanställda som skulle eskortera mig från planet och ut och fick ett negativt svar eftersom min nästa flygning avgick från annan flygplats.

Är det så att man känner för att ta en dusch finns det möjlighet till detta mot betalning (1030 yen) precis efter det att man kommit ut i ankomsthallen. Tag vänster direkt.

Vilken tyckte du var bäst, ANAs lounge lr Uniteds om du besökte båda vill säga?

Vilken tyckte du var bäst, ANAs lounge lr Uniteds om du besökte båda vill säga?

På Narita har jag endast besökt ANA Suite, ANA lounge (dvs. business/*A Gold) och United Lounge (ej Global First) och uppskattar ANA:s lounger bättre. Jag upplevde ingen direkt skillnad mellan ANA lounge och ANA Suite mer än att det var mer resenärer i den förstnämnda.

När det gäller United Lounge på Narita upplevde jag utbudet som skralt och förhållande till deras dito i London samt Hongkong.

På Haneda förefaller enda möjligheten vara ANA Suite (eller ANA lounge) varpå ditt val torde bli enkelt!

Toppen