molntankar
Medlem
Jag tycker personligen inte att det är värt 65k poäng extra för att flyga till Tokyo med deras nya stol (om det nu är den som kommer finnas på Stockholms-rutten). Lägger man även till att det går att boka obegränsat med SAS-flighter med Flypremium för 60k poäng i business jämfört med 165k poäng för ANA så blir det än mindre värt det.
Möjligt att man kan motivera att business med ANA är mer värt än att flyga med SAS, men det är mycket poäng extra och då ska mat/dryck, stol och allt annat verkligen leva upp till det högre priset.
Personligen hade jag inte betalat 65k extra även om jag fick den nya First-stolen (fast med business servering). Stolen är för mig inte värd så mycket mer poäng.
Och det stämmer att det är väldigt svårt att hitta biljetter till Tokyo med SAS i dagsläget, det är den destination tillsammans med Los Angeles som fylls upp snabbast verkar det som. Går att komam runt med att flyga till Peking eller Shanghai och sedan köpa en biljett den sista biten. Du skulle dessutom kunna boka det separat från Peking/Shanghai-Tokyo för 50k poäng i business (25k i ekonomi) och då få totala summan 150k poäng istället för 165k poäng och då även kunna stanna i dessa städer om så önskas.
Mycket bra input, tack!
Dock ser mitt "EB mönster" så ut att jag ligger på fel sida om 200k FlyPremium.
Jag har hittills bokat mina awards för 2 personer med 241. Både med Star Alliance och SAS.
Bra tips med en sväng förbi Kina! Dock gissar jag att eftersom att jag vill blanda in 241 så blir uträkningen en annan? Och det skulle dessutom förhindra möjligheten att stanna i Kina, inte sant?
--
Nu känner jag att jag drog det här lite för mycket off-topic, så för att återvända till topic så flikar jag gärna in med att ANA-biljetter ju också är rätt förmånliga för EB. Nästan alla ekonomi har 100% intjäning. Det kan ju till och med stå sig bättre än SAS på samma sträcka. Alltså ytterligare en anledning att välja ANA > SAS om man ska resa till Tokyo (för pengar).
EuroBonus partner – All Nippon Airways | SAS