Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

De har riktigt bra priser (med tanke på servicen) på många av datumen som jag bevakar
Priserna när dom släppte biljetterna från ARN var följande.

Economy - Ca 9 500-10 000 SEK T&R
Premium Economy - Ca 13 000 - 14 000 SEK T&R
Business Class - Ca 30 000 SEK T&R

Jag lyckades ju plocka bonusbiljett T&R för EB points samma dag dom öppna upp för biljettförsäljning. Polaren bokade Premium Economy på samma avgångar till ca 13 000 SEK T&R.

Verkar intressant, kollar man estimerade flygtiden kommer dom landa nästan 1h45min före tidtabell. Undrar hur detta kommer fungera för Arlanda och personalen som jobbar då. Vilket bolag har ANA som handling på Arlanda?

De kan ju bromsa farten lite grann längs vägen för att inte landa "för tidigt".

Har hänt mig flera gånger på flyg från Australien/Nya Zeeland till USA. Besättningen har meddelat att man åker iväg lite sent alternativt flyger lite långsammare för att inte landa "för tidigt" i USA då customs har haft spikade öppettider.

Roligt. Tror ni det blir tårta eller något inför första avgången från Arlanda? :) Är det någon som ska åka premiären tillbaka till Tokyo?

Just nu (kl 20:45) står det ankomst 05:16 enligt Flightradar och 05:59 enligt arlanda.se. Schemalagd ankomsttid 06:20

Skall bli intressant (?) att se vad ankomsttiden verkligen blir. #nördigt

Kul att linjen äntligen blir av!
Och nu 05:29.
Som sagt, jag tror Flightradar bara räknar distans/hastighet på kortaste vägen och tar inte i beaktan att de inte får flyga över Ryssland. Skulle inte vara överraskad ifall 05:59 är nära sanningen.

Vet inte hur det är med flightradar, men tex flightaware har ju tillgång till deras flightplan inkl planerad sträcka och planerad fart så rimligen kan en prognos på flygtid vara relativt säker.
Och det ser ut som de hittills har flugit snabbare än tänkt, även om de dragit ner på farten hela tiden. Men ligger fortfarande över planerad hastighet

Skärmavbild 2025-01-30 kl. 22.34.38.png

Flightaware har de för ankomst 05:20.
Swedavia kanske går på tiden angiven i flightplan.

Just nu (kl 20:45) står det ankomst 05:16 enligt Flightradar och 05:59 enligt arlanda.se. Schemalagd ankomsttid 06:20

Skall bli intressant (?) att se vad ankomsttiden verkligen blir. #nördigt

Kul att linjen äntligen blir av!
Kan det vara så att Flightradar räknar när hjulen tar i mark medan Arlandas hemsida visar när dörrarna öppnas?

Toppen