Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

Jag frågade på Arlanda igår vad som gäller när man flyger med ANA.

Ana business = SAS business
Ana premium economy = Pearl Loungen
Ana oavsett klass + guldstatus eller högre på ANA = SAS Gold

Det är alltså precis som LH, du kommer bara in om du har guldkort hos själva bolaget du flyger.

Alltså du kan inte åka ANA business/premium eco/economy och ha M&M senator och förväntas komma in i SAS guld loungen.
Ställer frågan på ett gammalt inlägg men tacksam för svar oavsett vem som vet.
Vilken lounge har jag tillgång till på Arlanda som Lufthansa Senator som flyger ANA till Tokyo i ekonomi?

Vilken lounge har jag tillgång till på Arlanda som Lufthansa Senator som flyger ANA till Tokyo i ekonomi?
Jag är ganska säker på att det är denna:

Jag blev iaf hänvisad dit av incheckningspersonalen när jag åkte i Maj, flög dock i C med SEN inlagt.

Jag är ganska säker på att det är denna:

Jag blev iaf hänvisad dit av incheckningspersonalen när jag åkte i Maj, flög dock i C med SEN inlagt.
Dom har både SAS loungen vid E och F piren tillgänglig, man kan se ANA logo vid båda. Men bäst är väl F piren då ANA planet uteslutande avgår därifrån. Jag flög också C och hade SEN kortet inlagt. Det jag vet dock är att det inte gick att gästa med SEN kortet, det är bara med LH groupen om du åker.

Toppen