Senaste nytt

Amsterdam-Stockholm på tisdag/onsdag med kanin i kabinen?

Haha, det där var en redig kanin må jag säga.

I.om att Finnair tillåter "rodents" borde jag väl få ta med mig en Kapybara om det inte finns viktrestriktioner? :eek:

_capybara.jpeg
Ett nätt litet marsvin på upp till 50kg...:cool:

Finnair tillåter kaniner i kabinen! Dock endast två husdjur per flight och förutsatt att ingen meddelat att de är allergiker. För att försäkra sig om att dessa villkor är uppfyllda bör bokning göras per telefon och slutpriset hamnade då på 181 euro för en ungdomsbiljett på onsdagen. Återigen, stort tack!

???
Jag är som många andra allergisk mot både katter och de flesta mindre hundar.
Måste jag alltså meddela flygbolaget varje gång jag bokar för att inte behöva nysa och klia mig igenom flygningen??
Varför finns i så fall ingen upplysning om detta?
Och varför finns i så fall ingen speciell kryssruta eller meddelanderuta vid internetbokning?
Måste jag e-maila deras kundservice separat med mitt bokningsnummer?

???
Måste jag alltså meddela flygbolaget varje gång jag bokar för att inte behöva nysa och klia mig igenom flygningen??
Och varför finns i så fall ingen speciell kryssruta eller meddelanderuta vid internetbokning?

Som jag förstod det på Finnair-agenten så tillåter de djur förutsatt att ingen meddelat att de är allergiker, så lite dumt att det inte finns någon ruta för det vid bokning på internet. Det finns heller ingen ruta för djurtransport i kabin, vad jag kunde se, så det tyder väl på en ytterst manuell hantering.

Vid en bokning av djur bör man ringa in sin bokning, varpå bokningsavdelningen pratar med "husdjursavdelningen" som kan bekräfta ifall det finns allergiker/två husdjur på flighten redan. Finns det inte så slutför man betalningen. Den processen kan dock ta ett par dagar. Agenten påpekade också att det är ytterst ovanligt att djur flyger med i kabinen. Men ja, det verkar som att man bör påpeka detta vid bokning om man är väldigt allergisk. Är det inte så farligt så går det säkert att lösa med ett platsbyte?

???

Jag är också allergisk mot pälsdjur och de gånger jag hamnat i närheten av ett husdjur så har jag sagt till och blivit flyttad fram i kabinen. Pax med djur placeras alltid längst bak. Vet inte hur pass allergisk du är men det brukar aldrig vara ett problem att få en annan plats.

Låter som att man kan göra en egen variant av Optiontown. Om jag köper en biljett åt en person med ett djur och sen ombord hävdar att jag är kraftigt allergisk kanske de flyttar mig till Business?

AMS-ARN på tisdag/onsdag med kanin i kabinen?

Man kan ju alltid hoppas:). Jag har aldrig blivit flyttad framför skynket. Vilket iofs inte är så konstigt.

Toppen