Senaste nytt

Amex värvningskampanj Feb 2024

MLG55

Medlem
Tolkade frågan först som att det inte gick att ansöka om andra kort. Men insåg mitt tolkningsfel. Har för mig det stått liknande i tidigare kampanj dock och skickade en fråga i chatten. Fick svar att man får 30 000 poäng om den inbjudna personen ansöker om Premium, om du har Elite. Om kundtjänstmedarbetaren har fel eller inte låter jag vara osagt.
Har tre ansökningar på mitt Elitkort och alla tre har ansökt om ett premiumkort. Har fått 3x30000 poäng insatta på mitt konto. Spelade in ansökningsprocessen och där står det att de ansöker premium kortet. Ingen har ännu fått sitt kort och hoppas nu att de inte får ett Elitkort hemskickat till sig.
 

Berkan

Ny medlem
Är sugen på att signa upp mig på ett Amex Elite men är osäker på vad som gäller. Jag hade fram till i April 2023 ett amex premium men som då sades upp (hade strul med min signup bonus som amex inte ville betala ut). Min fundering är om det finns någon "spärrtid" i nuvarande villkor om jag skulle signa upp mig nu via nuvarande värvningskampanj som gör att jag inte skulle få någon signup bonus?
 

TP12

Medlem
Är sugen på att signa upp mig på ett Amex Elite men är osäker på vad som gäller. Jag hade fram till i April 2023 ett amex premium men som då sades upp (hade strul med min signup bonus som amex inte ville betala ut). Min fundering är om det finns någon "spärrtid" i nuvarande villkor om jag skulle signa upp mig nu via nuvarande värvningskampanj som gör att jag inte skulle få någon signup bonus?
Ja det finns spärr- se villkoren (är citerade i inlägg tre tex) - så du ska nog vänta några månader till.
 

Size

Medlem
Ansökte om ett extrakort till min sambo. Nu har Amex tagit en kreditupplysning på henne, utan att jag har gett personuppgifter. Någon som varit med om det? Och varför, jag är ju betalansvarig?
 

Matore

Medlem
Om jag bjuder in en person som redan har ett extrakort kopplat till mig - får jag ändå värvningspoäng? Personen med extrakort som blir inbjuden får ju inte välkomstpoäng enligt nya regler som jag förstår det?
 

EgOscar

Medlem
Nu ska februari-kampanjen vara över enligt reglerna... finns det en ny värvnings eller sign-up kampanj med annorlunda villkor? Jag är intresserad av AMEX Platinum men gillade inte 12mån minimum villkoret. OM det inte finns nån kampanj så signar jag upp på vanligt sätt utan referral.

 
Toppen