Senaste nytt

Amex värvningskampanj Feb 2024

Emil123

Medlem
Inte sett någon tråd om detta, såg i appen igår att det finns ny värvningskamanj. Bättre än många på sistone, 20k poäng för Premium ex. För Platinum är det 500k poäng.

IMG_4387.png
 

intuition

Medlem
När man loggar in får man en push som säger t.ex.
"150 000 Amex-poäng tilldelas ditt konto för varje vän som ansöker senast kl. 24.00 den 29/2 2024 och vars ansökan om Gold Card godkänns. Om din vän ansöker efter kl. 24.00 den 29/2 2024 får du ordinarie 100 000 Amex-poäng när ansökan om Gold Card godkänns."

Listade villkor på värvningssidan:

VILLKOR FÖR ATT BJUDA IN EN VÄN​





Genom att bjuda in en vän godkänner du dessa villkor

  1. Du som kortmedlem kan inte bjuda in dig själv. American Express kommer inte att betala ut en bonus till dig eller “din vän” om detta sker.
  2. Din rätt att nyttja programmet baseras på din samlade kreditvärdighet och andra faktorer, inklusive din kontohistorik med American Express.
  3. Bara närstående. Du får bara bjuda in vänner, familj, kollegor och andra personer i din närhet.
  4. Be om tillåtelse. Innan du bjuder in din vän måste du säkerställa att du har samtycke från denne. Erbjudandet gäller inte vid bokmarkering av något steg i ansökan. Att skicka inbjudan utan samtycke bedöms som spam.
  5. American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som kortmedlem.



Din belöning
  • Ditt kort måste vara anslutet till Membership Rewards.
  • Din vän måste ansöka via din inbjudan.
  • Du kommer endast att erhålla din belöning om din väns kortansökan godkänns av oss i enlighet med vår vanliga process för kortansökningar.
  • På grund av sekretess kan vi inte bekräfta till någon annan än din vän om ansökan har godkänts eller nekats.
  • Erbjudandet gäller endast om din vän inte redan har, eller har haft, ett American Express-kort under de senaste 12 månaderna.
  • Det kan ta upp till 10 veckor för belöningen att nå ditt Konto.
 

Intheair

Medlem
Såg detta villkor, är det nytt för AMEX kampanjer? Har aldrig sett det tidigare:

"Notera Om du väljer att avsluta eller nedgradera ditt medlemskap inom 12 månader från avtalets ingående kommer ditt konto att debiteras med värdet för din mottagna välkomstbonus enligt SAS prislista, dock högst resterande andel av första årets medlemsavgift."
 

Emil123

Medlem
Såg detta villkor, är det nytt för AMEX kampanjer? Har aldrig sett det tidigare:

"Notera Om du väljer att avsluta eller nedgradera ditt medlemskap inom 12 månader från avtalets ingående kommer ditt konto att debiteras med värdet för din mottagna välkomstbonus enligt SAS prislista, dock högst resterande andel av första årets medlemsavgift."
Ja det är nytt, även för icke-kampanjer. Diskuterats i https://www.businessclass.com/forum/threads/jämförelse-av-kreditkort-med-eurobonus.93387/page-22
 

folo

Medlem
Såg detta villkor, är det nytt för AMEX kampanjer? Har aldrig sett det tidigare:

"Notera Om du väljer att avsluta eller nedgradera ditt medlemskap inom 12 månader från avtalets ingående kommer ditt konto att debiteras med värdet för din mottagna välkomstbonus enligt SAS prislista, dock högst resterande andel av första årets medlemsavgift."
Nytt, ja. Diskuterades lite igår:

 
Hej!

Jag signade upp mig på ett SAS Amex Premium i början av veckan och fick, samma dag, reda på att man kunde få bli värvad för att få extrapoäng...

Min vän sade att AMEX supporten skulle kunna koppla på värvningen i efterhand då jag inte ens fått kortet ännu. Jag ringde supporten och döm av min förvåning meddelades jag att de inte kan koppla på värvingskampanjen i efterhand. Eftersom jag omfattas av ångerrätten på 14 dagar - kan jag inte säga upp mitt kort och ansöka på nytt? Känns ju surt att missa dessa bonuspoäng för att jag lämnade hjärnkontoret hemma.

Tacksam för all feedback!
 

Size

Medlem
Vad är risken om man tar en värvning från någon som inte är ”vän”? Är detta något som Amex kollar isf hur?
 
Toppen