Senaste nytt

Amex värvningskampanj - Ansök senast 14 jan 2022

Doctor-X

Medlem
Är det någon som signade upp för något kort i denna kampanjen och nått spenderingskravet för att man skall erhålla sin bonus? Kommer hela bonusen direkt eller är det 18.000p (som vanligt vid Elite efter 45.000kr) och sen efter någon/några månader kommer resten?
 

kolis

Medlem
  1. American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som kortmedlem.

Hur ska jag tänka kring detta om jag vill bjuda in min sambo och sedan säga upp hennes kort? Måste hon spendera 10k först innan vi säger upp det? Och visst går det bra att skaffa ett extrakort till henne via mitt konto efter att vi sagt upp hennes kort?
 

Rickard_O

Medlem
  1. American Express har rätt att ta tillbaka din bonus om din vän inte uppnår en spendering om 10 000 kronor under sitt första år som kortmedlem.
Hur ska jag tänka kring detta om jag vill bjuda in min sambo och sedan säga upp hennes kort? Måste hon spendera 10k först innan vi säger upp det? Och visst går det bra att skaffa ett extrakort till henne via mitt konto efter att vi sagt upp hennes kort?
Det är ju exakt det de står eller går det att tolka på andra sätt?
 

kolis

Medlem
Måste vi då ha kvar hennes kort tills att hon fått hennes poäng? Eller kan vi säga upp det efter vi spenderat över 10k?
 

Rickard_O

Medlem
Menade på att dom kanske inte är så stränga med den regeln och inte alltid tar tillbaka poängen
Du kan ju alltid chansa, men varför måste man alltid utnyttja systemen?
Om alla bara signar och säger upp direkt och får igenom det så lär det ju inte vara mycket till bonussystem kvar i slutändan.

Om Amex inte tjänar något på det i slutändan kan dom ju lika gärna skita i det.
 

palmen

Moderator
Menade på att dom kanske inte är så stränga med den regeln och inte alltid tar tillbaka poängen
Läs lite trådarna om amex så kan du se att Amex är stenhårda numera att man följer de regler som gäller för korten för att få poängen, annars dras de tillbaka. I vissa fall räknas man ju inte heller som ny kund om man haft någons extrskort.
Att skaffa kortet med intention att säga upp direkt är inget som Amex uppskattar och de kommer hantera det utifrån det också.
 
Toppen