Senaste nytt

AMEX värvnings kampanjer 2025

Nu verkar Amex ha kampanj igen. 60 000 poäng om man skaffar Elite. Min fru har Amex premium och vill bjuda in mig till Elite (jag har inget Amex idag). Hon får 20 000 poäng när hon bjuder in mig till Elite verkar det som.

Får hon mer poäng om hon har ett Elite och bjuder in mig? Är det alltså smart att uppgradera hennes kort precis före hon ger mig inbjudan? (Vi har familjekonto).

Screenshot_20260205_094751_Chrome.jpg

Nu verkar Amex ha kampanj igen. 60 000 poäng om man skaffar Elite. Min fru har Amex premium och vill bjuda in mig till Elite (jag har inget Amex idag). Hon får 20 000 poäng när hon bjuder in mig till Elite verkar det som.

Får hon mer poäng om hon har ett Elite och bjuder in mig? Är det alltså smart att uppgradera hennes kort precis före hon ger mig inbjudan? (Vi har familjekonto).

Visa bifogad bild 172488
Tror att ni båda kommer att få 60000 EB om hon uppgraderar sitt kort till Elite och sedan bjuder in dig.

Så här ser det ut för mig som har AMEX PP

IMG_2916.png

Visa bifogad bild 172488
Inbjudan från Elite till Elite ger 60 000 poäng både till den som bjuder in och den inbjudne.

Ni skulle alltså kunna få:
15 000 p till frun för uppgradering Premium -> Elite
60 000 p till frun för att bjuda in dig till Elite.
60 000 p till dig för att signa upp med inbjudan.

Totalt 135k poäng alltså. Med det förutsätter såklart att ni anser det vara värt kostnaden för två Elite-kort fram till att alla bonusar faller ut.

• Gilla
Reactions: Gus

Visa bifogad bild 172488
Vad menar du med "familjekonto"?

Tror att ni båda kommer att få 60000 EB om hon uppgraderar sitt kort till Elite och sedan bjuder in dig.

Så här ser det ut för mig som har AMEX PP

Visa bifogad bild 172490
Tack, så verkar det vara :).
Inbjudan från Elite till Elite ger 60 000 poäng både till den som bjuder in och den inbjudne.

Ni skulle alltså kunna få:
15 000 p till frun för uppgradering Premium -> Elite
60 000 p till frun för att bjuda in dig till Elite.
60 000 p till dig för att signa upp med inbjudan.

Totalt 135k poäng alltså. Med det förutsätter såklart att ni anser det vara värt kostnaden för två Elite-kort fram till att alla bonusar faller ut.
Så räknade jag också ut det till, tack :). Precis, det blir ganska dyrt om vi ska inbringa alla bonusar tyvärr. Det viktigaste och enklaste är att frugan får 60 000 poäng istället för 20 000 poäng för att bjuda in mig. De 15 000 poängen för uppgraderingen betalas tydligen inte ut förrän om 9 månader och då är kortet redan uppsagt.
Vad menar du med "familjekonto"?

Antagligen point sharing-grupp.
Precis så :).
Ja då är det ok. Mest så det inte är extrakort till huvudkortet för då kan det bli issues med bonus.
Tack för påminnelsen men jag har varit helt ren från Amex i över ett år nu. :)

I mailet under rubriken "det här kan dina vänner få" står det för platinum points plus "17 EuroBonus/24 Avios per 100kr". Är det nytt eller har jag bara missat det? Jag menar alltså delen med just Avios...

I mailet under rubriken "det här kan dina vänner få" står det för platinum points plus "17 EuroBonus/24 Avios per 100kr". Är det nytt eller har jag bara missat det? Jag menar alltså delen med just Avios...
17 EuroBonus kostar 493 Amex poäng17*29. Avios hos BA kostar 20 Amex poäng. 493/20 = 24,65. Måste vara ungefär så de räknar med utgångspunkten att man får i genomsnitt 4,93 Amex poäng för varje krona i inköp. 2 poäng hos bolaget, ICA, Coop. 4 poäng annars i Sverige. 8 poäng för inköp i utländsk valuta.

Toppen